Firma GN Group Jabra ogłosiła, że zamierza „stopniowo wycofywać się z linii produktów Elite i Talk”. Jest to spowodowane rosnącymi kosztami produkcji i chęcią skupienia się głównie na aparatach słuchowych.
Słuchawki bezprzewodowe Jabra cieszyły się całkiem niezłą reputacją w wielu kręgach. Recenzowany przez nas nie tak dawno temu model Elite 4 Active wyróżniał się dobrą jakość dźwięku i sprawnie działającym ANC. Wydawało się, że duńskie przedsiębiorstwo GN Group coraz bardziej rozpycha się na tym rynku, zwłaszcza, że ostatnio zapowiedziało ono najnowszą generację swoich produktów - Elite 10 i Elite 8 Active. Niestety, jak się okazuje, będą to dwa ostatnie urządzenia tego typu. Jak bowiem poinformowała Jabra w najnowszym komunikacie (via Digital Trends), zamierza ona „stopniowo wycofywać linię produktów Elite i Talk”.
Jak zapewnił rzecznik marki Jabra, wszystkie urządzenia, będące częścią zamykanych rodzin, wciąż będą objęte wsparciem technicznym. Ponadto pozostaną one w sprzedaży zarówno w sklepach internetowych, jak i fizycznych.
Jak nietrudno się domyślić, powodem takiej, a nie innej decyzji, są pieniądze. Cytując słowa Petera Karlstromera, dyrektora generalnego GN Store Nord:
Rynki… zmieniały się z biegiem czasu. I według naszej opinii obecnie nie jesteśmy w stanie wygenerować zadowalającego zarobku, który zrekompensowałby poniesione inwestycje (…).
I nie da się ukryć, że jest w tym wszystkim sporo racji. Ostatnimi czasy marka Jabra musiała mierzyć się z mocną konkurencją ze strony produktów od Apple, Sony, Sennheiser czy Bose.

Dlatego też GN Group zamierza skupić się na innych obszarach rynku, gdzie rywalizacja jest dużo mniejsza i według Karlstromera, zyski są pewniejsze. Chodzi chociażby o profesjonalne aparaty słuchowe.
Jak słusznie zauważają redaktorzy serwisu Digital Trends, taki ruch ze strony GN Group stanowi koniec pewnej ery. Słuchawki marki Jabra były bowiem jednymi z pierwszych tego typu bezprzewodowych urządzeń dostępnych na rynku. Na szczęście jednak, nie znikają one na zawsze. Nadal kontynuowana będzie linia Evolve. Należące do nie produkty są podobne do tych z rodziny Elite, ale są przeznaczone przede wszystkim do celów biznesowych, jak chociażby komunikacja między pracownikami w biurze.
0

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.