„To jedyna rzecz, którą niezależni twórcy mają, a której gigantyczne korporacje nie mogą zaoferować”. Autor cenionego city buildera wskazał drogę do przetrwania małym deweloperom

Zdaniem twórcy Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles istotną przewagą niezależnych deweloperów nad wielkimi korporacjami jest osobisty kontakt ze społecznością graczy.

Kamil Kleszyk

Komentarze

„To jedyna rzecz, którą niezależni twórcy mają, a której gigantyczne korporacje nie mogą zaoferować”. Autor cenionego city buildera wskazał drogę do przetrwania małym deweloperom, źródło grafiki: Wired Productions.
„To jedyna rzecz, którą niezależni twórcy mają, a której gigantyczne korporacje nie mogą zaoferować”. Autor cenionego city buildera wskazał drogę do przetrwania małym deweloperom Źródło: Wired Productions.

Twórca city buldiera Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles, Tomas Sala, udzielił niedawno wywiadu serwisowi GamesRadar+, w trakcie którego wskazał istotną przewagę niezależnych deweloperów nad firmami o niemal nieograniczonym budżecie.

Zdaniem Sali swoistym asem w rękawie niewielkich twórców jest bezpośredni kontakt ze społecznością graczy. To właśnie bliska więź z fanami ma być kluczem do przetrwania małych jednostek w obecnych, bardzo niepewnych dla branży czasach.

Myślę, że jest to tak naprawdę droga do przetrwania wszystkich trudności i zawirowań w branży – aby mieć autentyczną relację – wyjaśnił.

Deweloper podał przykład studia Pirate Software, którego założyciel – Jason Thor Hall – zdołał nawet zgromadzić sporą rzeszę fanów na Twitchu. Sala przyznał, że osiągnięcie tego rodzaju kontaktu jest po prostu niemożliwe dla dużych firm.

Nowa rzeczywistość w tej branży sprawi, że będzie to znacznie bardziej powszechne i jest to właściwie jedyna rzecz, którą niezależni [twórcy – przyp. red.] mają, a której gigantyczne korporacje nie mogą zaoferować. Nie możesz umieścić wszystkich deweloperów Star Wars: Outlaws na Discordzie i kazać im rozmawiać o grze. Możesz to zrobić raz w tygodniu – pojawi się przedstawiciel lub przedstawicielka – ale jest to w dużej mierze zarządzane przez PR. Jeśli jednak jesteś niezależny, możesz powiedzieć: „To tylko ja!” – kontynuował.

Niemniej Sala przyznał, że kontakt ze społecznością nie jest tak prosty, jakby się mogło wydawać. Jego zdaniem tej relacji trzeba się nauczyć.

Byłem sfrustrowany i zdenerwowany. Teraz jestem w tym lepszy. Trzeba mieć grubą skórę, a potem nauczyć się, jak to robić i jak traktować wszystko jako sugestię i komplement. Nawet jeśli ktoś jest zły, jest sfrustrowany grą, ponieważ chciał, aby była lepsza – dodał twórca.

Dowodów na słowa Sali nie trzeba szukać daleko. Wystarczy odwiedzić platformę Steam, gdzie deweloper bierze udział w niemal każdej dyskusji na temat swoich gier. Jedną z nich jest wspomniany na początku city builder Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles. Produkcja zadebiutowała na rynku w marcu tego roku i spotkała się z ciepłym przyjęciem graczy. Na platformie firmy Valve tytuł ma 81% pozytywnych recenzji.

4.4

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny

4

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

LEGO niemal perfekcyjnie odtworzyło ikonę motoryzacji. Land Rover Defender 90 to przepiękny zestaw, który zachwyca mnie za każdym razem, gdy widzę go na sklepowych półkach

Następny
LEGO niemal perfekcyjnie odtworzyło ikonę motoryzacji. Land Rover Defender 90 to przepiękny zestaw, który zachwyca mnie za każdym razem, gdy widzę go na sklepowych półkach

Choć ma 97% pozytywnych recenzji na Steam, jeden element tej znakomitej gry okazał się kontrowersyjny. Twórcy wyjaśnili, jak zmieni się grafika Slay the Spire 2 względem „jedynki”

Poprzedni
Choć ma 97% pozytywnych recenzji na Steam, jeden element tej znakomitej gry okazał się kontrowersyjny. Twórcy wyjaśnili, jak zmieni się grafika Slay the Spire 2 względem „jedynki”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl