Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2024, 19:59

Klimatyczny gameplay obiecującego RTS-a zachęca, by sprawdzić go przed premierą. To nowa gra twórcy Falconeera

Do sieci trafił długi gameplay z klimatycznie zapowiadającego się city buildera Bulwark: Falconeer Chronicles, za którym stoi twórca gry The Falconeer. Przy okazji poznaliśmy oficjalną datę premiery produkcji. Wcześniej udostępniona zaś zostanie jej wersja demo.

Źródło fot. Tomas Sala.
i

Do sieci trafił 30-mintowy gameplay (poniżej) z Bulwark: Falconeer Chronicles – city buildera tworzonego przez Tomasa Salę, dewelopera odpowiedzialnego za grę RPG The Falconeer, z którą owa strategia dzieli uniwersum.

  1. Jej akcja zostanie osadzona 40 lat po wielkiej wojnie. Kraina Ursee, którą poznaliśmy po raz pierwszy właśnie w The Falconeer, wymaga odbudowy.
  2. Celem graczy w Bulwark: Falconeer Chronicles ma być przywrócenie jej świetności – co wcale nie będzie takie łatwe ze względu na „nieokiełznany" teren, na jakim przyjdzie nam działać, wypełniony klifami i otoczony bezmiarem oceanu.
  3. Jak na reprezentanta RTS-ów przystało, fundament gry stanowi rozbudowa osady od podstaw – głównie dzięki mechanice ulepszania budowli oraz tworzenia rozległych szlaków i połączeń komunikacyjnych.

Co wyróżnia Bulwark: Falconeer Chronicles, to ciekawy i spójny styl artystyczny, otwarty świat oraz spory nacisk, jaki został położony na eksplorację. Umożliwi ona nie tylko odkrywanie miejsc bogatych w złoża surowców, ale również pomoże nawiązać kontakt z innymi frakcjami, z którymi będziemy mogli współpracować bądź walczyć.

To właśnie aspekt odpowiedniego dbania o zdolności ofensywne i defensywne wydaje się być drugim z filarów rozgrywki w Bulwark: Falconeer Chronicles. Nasze miasta będą mogły zostać napadnięte nawet przez... smoki. Dlatego też konieczny okaże się nie tylko rozwój technologiczno-społeczny, ale również militarny – czy to poprzez wynajmowanie dowódców, czy samodzielne tworzenie grup bojowych (w późniejszych etapach).

Jeżeli jednak będziemy nastawieni pacyfistycznie, preferując niczym nieskrępowane wznoszenie fantastycznych metropolii, to gra ma zaoferować tryb swobodnej budowy, który będzie pozbawiony wyzwań i konfliktów obecnych w domyślnej rozgrywce.

Co ważne, Bulwark: Falconeer Chronicles kusi nie tylko swoim artyzmem graficznym i rozwiązanymi gameplayowymi, ale także ścieżką dźwiękową, za którą odpowiada wielokrotnie nagradzany kompozytor Benedict Nichols.

Wersja demo

Bulwark: Falconeer Chronicles ukaże się 26 marca na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series X/S. 30 stycznia zostanie udostępnione demo produkcji – trafi ono na każdą z wymienionych platform.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej