„To dobry sposób na rozwój generacji” - tak o różnicy między PS5 a PS5 Pro mówi deweloper
Kolejni deweloperzy określają PSSR jako najważniejszy nowy element, jaki wprowadza konsola Sony. Technologia upscalingu korzystająca z AI ma dostarczać imponujące rezultaty.

Do premiery PlayStation 5 Pro został tylko tydzień i wkrótce gracze będą mogli zweryfikować obietnice Sony dotyczące lepszej wydajności. Jednym z głównych elementów nowej konsoli jest wykorzystanie technologii upscalingu PSSR, która ma być obsługiwana przez wszystkie tytuły na PS5 Pro. Jej działanie ma być na tyle imponujące, że PSSR pochwalił pracujący przy The First Descendant Junhwan Kim (vide Wccftech).
PSSR to najlepszy element PS5 Pro
Jeszcze przed premierą obecnej generacji Sony i Microsoft obiecywali rozgrywkę w 4K w 60 klatkach na sekundę. Tak dużego przeskoku technologicznego nie udało się osiągnąć i najbliżej osiągnięcia wyniku będzie PS5 Pro właśnie dzięki PSSR. Dzięki upscalingowi będzie można grać w skalowanym 4K i 60 klatkach przy imponującej różnicy graficznej, co pokazały między innymi testy na Final Fantasy VII Rebirth.
Pozytywne odczucia związane z PSSR ma pracujący przy looter shooterze The First Descendant Junhwan Kim, który spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród graczy. Kim określił PSSR jako najbardziej imponujący element nowej konsoli:
W procesie adaptacyjnym The First Descendant na PS5 Pro najbardziej imponującym była dla mnie technologia upscalingu AI PSSR. Obecnie PS5 wykorzystuje FSR, który ma swoje minusy, jak ghostowanie pikseli lub ich niestabilność w trakcie procesu rekonstrukcji. PSSR na PS5 Pro minimalizuje te słabości i dostarcza bardzo imponujące rezultaty.
Równie pozytywne zdanie o PS5 Pro ma główny deweloper Empire of the Ants Renaud Charpentier. W niedawnej rozmowie stwierdził, że nowa konsola Sony pozwoli grać w 60 klatkach w produkcje, które dotychczas były ograniczone do 30. Za tym osiągnięciem ma stać między innymi wspomniany PSSR, ponieważ technologia upscalingu pozwala na większą wydajność w rozgrywce.
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6