Twórcy gry Titanfall wyjaśnili, jak wykorzystają chmurę Xbox LIVE, reklamowaną przez Microsoft w związku z konsolą Xbox One. Okazuje się, że rozwiązanie służy ograniczeniu kosztów i zarządzaniu serwerami dedykowanymi. Technologia zostanie wykorzystana nie tylko na Xboksie One, ale też Xboksie 360 oraz pecetach.
Szymon Liebert
Studio Respawn Entertainment przybliżyło na czym będzie polegało wsparcie chmury Xbox LIVE w grze Titanfall. Technologia była mocno chwalona przez Microsoft podczas targów E3 w związku z zapowiedzią konsoli Xbox One. Dowiedzieliśmy się, że chodzi przede wszystkim o lepsze zarządzanie zasobami i kosztami związanymi z wykorzystaniem serwerów dedykowanych. Nowe rozwiązania pozwolą dynamicznie tworzyć lub usuwać je w zależności od potrzeb. Dodatkowo Respawn potwierdziło, że pomysł zostanie użyty nie tylko na Xboksie One.
Chmura Xbox LIVE będzie automatycznie określała, ile zasobów potrzebuje gra i na tej bazie tworzyła dedykowane serwery – zdradził Jon Shiring z Respawn Entertainment. Dzięki temu deweloper nie musi zastanawiać się nad tym, ile serwerów odpalić na start Titanfall. Nie ma też potrzeby dogadywania się z dostawcami usług sieciowych ze świata, bo studio w ogóle nie będzie utrzymywać serwerów. Chmura ułatwi wprowadzanie zmian globalnych – zniknie konieczność wgrywania nowych wersji na każdy sprzęt z osobna. Rozbudowana infrastruktura Microsoftu ma również zapewnić trwałe połączenie z niskimi opóźnieniami dla graczy z każdego zakątka globu.
Technologia promowana przez koncern odpowiedzialny za Xboksa One ma swoje źródło w rozszerzeniu platformy Azure, rozwijanej przez Microsoft od trzech lat. Jon Shiring przyznał, że jej zaletą są niższe koszty niż w przypadku alternatywnych rozwiązań. W mijającej generacji konsoli deweloperzy i wydawcy często stosowali na przykład serwery tworzone po stronie graczy, które utrudniały zabawę. Xbox LIVE Cloud można za to stosować taniej i powszechnie – Titanfall otrzyma wsparcie chmury na pecetach, Xboksie 360 oraz Xboksie One. Shiring dodał, że w przyszłości może uda się wykorzystać serwery z chmury Xbox LIVE do innych rzeczy.
Powyższe wytłumaczenie wydaje się prozaiczne w porównaniu do tego, co Microsoft obiecywał na niedawnych targach E3 2013. Firma przekonywała wtedy, że wsparcie chmury zapewni deweloperom wiele nowych funkcji. Przedstawiciel Respawn Entertainment nie wyklucza tego w swoim tekście, zaznaczając, że błędem byłoby postrzeganie tej technologii tylko w kategorii tworzenia serwerów dedykowanych. Przykładem jest Forza Motorsport 5, która, jak przypomina Jon Shiring, będzie śledziła styl gracza i tworzyła pod jego kątem specjalne ustawienia sztucznej inteligencji.
Titanfall to strzelanka pierwszoosobowa online, w której ludzie prowadzą wojnę z gigantycznymi korporacjami, wydobywającymi zasoby z planet. Rozgrywka ma koncentrować się na szesnastoosobowych bitwach piechoty z Tytanami, czyli wielkimi maszynami bojowymi sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Titanfall powstaje w studiu Respawn Entertainment, założonym przez byłych szefów Infinity Ward. Premiera nastąpi wiosną 2014 roku na PC, Xboksie 360 i Xbox One.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0