Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6

Unreal Engine 6 to odległa przyszłość, ale przez kolejną dekadę Epic Games ma przygotować fundamenty, na których oprze nową generację silnika i metaverse.

Jakub Błażewicz

5
Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6, źródło grafiki: Epic Games..
Tim Sweeney nadal wierzy w metaverse. Epic Games na tym oprze Unreal Engine 6 Źródło: Epic Games..

Tim Sweeney nadal wierzy w ideę metawersum (metaverse) i ma już plany rozwoju firmy w tym zakresie na najbliższą dekadę. Szef Epic Games roztoczył swoją wizję w wywiadzie dla magazynu The Verge.

Epic Games dopiero co wydostało się z dołka, w którym znalazło się również wiele innych gigantów branży gier. Niedawno Sweeney informował, że firma wyszła na prostą, aczkolwiek w rozmowie z redakcją serwisu The Verge wspomniał, że Epic teraz wydaje „tylko nieco więcej, niż zarabia”. Rok temu wydatki spółki przekraczały jej przychody o „około miliard dolarów”.

Najwyraźniej to wystarczy, by Epic Games było w „doskonałej pozycji do realizacji planów do końca tej dekady, przy zachowaniu obecnych możliwości”. Przynajmniej tak uważa Sweeney i reszta zarządu spółki.

Unreal Engine 6 x Fortnite kreatywnie

Prezes Epic Games wielokrotnie mówił o metawersum. To na tej koncepcji oparta jest współpraca z Disneyem, ale ideą Sweeneya jest stworzenie technologii, która umożliwi „każdemu” opracowanie ekosystemów „własnych”, lecz jednocześnie „interpolujących” z Fortnite’em (i de facto będących rozwinięciem trybu kreatywnego tej produkcji).

Na tym właśnie ma być oparta kolejna generacja silnika Unreal Engine.

Prawdziwa moc nadejdzie, gdy połączymy te dwa światy [Fortnite’a i Unreal Engine – przyp. red.], abyśmy mieli całą potęgę naszego wysokiej klasy silnika do gier w połączeniu z łatwością użytkowania, którą osiągnęliśmy [w Unreal Editor dla Fortnite’a]. To zajmie kilka lat. A kiedy ten proces się zakończy, otrzymamy Unreal Engine 6. Mówimy o bazie technologicznej, która umożliwi to każdemu.

Te plany, podobne jak cała koncepcja metawersum, są ambitne, może nawet za bardzo. Unreal Engine już jest jednym z najpoważniejszych silników do tworzenia gier w branży. Dość przypomnieć, ile studiów rezygnuje z własnych autorskich technologii na rzecz UE 5, nie mówiąc o liczbie tytułów już z niej korzystających – od wysokobudżetowych produkcji po pomniejsze i niezależne produkcje.

Zachętą dla nabywców i wydawców ma być możliwość kupowania assetów / obiektów, które będą mogli „posiadać dłużej” (czyli przenosić do innych gier) oraz łączenie społeczności różnych tytułów, by bawiły się razem.

Wątpliwość co do szans powodzenia tej inicjatywy Epic Games jest w pełni uzasadniona. Sklep firmy od ponad 8 lat próbuje przynajmniej konkurować ze Steamem, ale mimo względnie bogatego zaplecza widać, że EGS w żaden sposób nie zagroziło dominacji platformy firmy Valve (vide niedawna decyzja Ubisoftu o rezygnacji z późniejszych premier na Steamie). Do tego szał na NFT (jeśli tak to można było nazwać w którymkolwiek momencie) rynek gier ma dawno za sobą.

Niemniej Sweeney wyraźnie wierzy w „generacyjną zmianę” w branży gier. Czy ta przełoży się na sukces pomysłu Epica, czy czeka nas kolejna nieudana rewolucja dla niemal nikogo? Czas pokaże.

Fortnite

Fortnite

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Data wydania: 26 września 2017
Fortnite - Encyklopedia Gier
6.8

GRYOnline

3.0

Gracze

8.4

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

W Vessel of Hatred zagracie bez kończenia podstawki. Jak zacząć DLC do Diablo 4?

Następny
W Vessel of Hatred zagracie bez kończenia podstawki. Jak zacząć DLC do Diablo 4?

Joker 2 ukazuje alternatywną historię pochodzenia innego kultowego złoczyńcy DC, jednego z największych wrogów Batmana

Poprzedni
Joker 2 ukazuje alternatywną historię pochodzenia innego kultowego złoczyńcy DC, jednego z największych wrogów Batmana

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl