Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2021, 18:40

autor: Ender

THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG

THQ Nordic ogłosiło, że powołało do życia nowe studio deweloperskie w Czechach. Zespół składający się z weteranów serii ArmA i Mafia rozpocznie prace nad projektem gry łączącej elementy RPG ze strategią, poza tym zajmie się też symulatorem helikoptera bojowego Comanche.

Austriacki wydawca THQ Nordic rozwija intensywnie w ostatnich latach listę posiadanych przez siebie studiów deweloperskich. Najnowszym z nich jest właśnie powołane do życia Ashborne Games, którego siedziba mieści się w czeskim Brnie. Jak czytamy w informacji prasowej, wśród blisko czterdziestoosobowej załogi nowego zespołu znaleźli się weterani biorący udział w pracach nad seriami ArmA: Armed Assault i Mafia, trylogią UFO (UFO: Aftermath, UFO: Aftershock i UFO: Afterlight), a także grą Silent Hill: Downpour.

Pierwszym zadaniem czeskiego dewelopera będzie dokończenie zręcznościowego symulatora helikoptera bojowego Comanche, który od 12 marca ubiegłego roku rozwijany jest w programie wczesnego dostępu na Steamie. Zespół wspomoże w tym zadaniu dotychczasowego dewelopera, którym jest Nukklear z Hanoweru. Równocześnie rozpocznie jednak także prace nad ambitnym projektem łączącym elementy strategii oraz gry RPG, który ma zostać osadzony w autentycznych realiach historycznych.

Co prawda tajemnicza gra znajduje się na razie we wczesnych fazach produkcji, ale biorąc pod uwagę doświadczenie deweloperów, możemy spodziewać się taktycznego RPG. Jeżeli chodzi o epokę historyczną, być może twórcy zainspirują się Kingdom Come: Deliverance od swoich pobratymców z Warhorse Studios i osadzą akcję tytułu w średniowieczu, równocześnie przedstawiając historię swego kraju, przenosząc graczy np. w czasy wojen husyckich.

THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG - ilustracja #1

Ashborne Games nie skończyło jeszcze procesu tworzenia zespołu i cały czas poszukuje kolejnych członków załogi, którzy z powodu obecnie panującej sytuacji będą w większości pracować zdalnie. We wszystkich swoich projektach studio ma zamiar korzystać z silnika Unreal Engine 4. Kolejne wieści na temat gier zespołu będą publikowane na kanałach społecznościowych dewelopera.

  1. Oficjalna strona Ashborne Games
  2. Oficjalna strona THQ Nordic