THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG

THQ Nordic ogłosiło, że powołało do życia nowe studio deweloperskie w Czechach. Zespół składający się z weteranów serii ArmA i Mafia rozpocznie prace nad projektem gry łączącej elementy RPG ze strategią, poza tym zajmie się też symulatorem helikoptera bojowego Comanche.

Michał Kułakowski

THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG.
THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG.

Austriacki wydawca THQ Nordic rozwija intensywnie w ostatnich latach listę posiadanych przez siebie studiów deweloperskich. Najnowszym z nich jest właśnie powołane do życia Ashborne Games, którego siedziba mieści się w czeskim Brnie. Jak czytamy w informacji prasowej, wśród blisko czterdziestoosobowej załogi nowego zespołu znaleźli się weterani biorący udział w pracach nad seriami ArmA: Armed Assault i Mafia, trylogią UFO (UFO: Aftermath, UFO: Aftershock i UFO: Afterlight), a także grą Silent Hill: Downpour.

Pierwszym zadaniem czeskiego dewelopera będzie dokończenie zręcznościowego symulatora helikoptera bojowego Comanche, który od 12 marca ubiegłego roku rozwijany jest w programie wczesnego dostępu na Steamie. Zespół wspomoże w tym zadaniu dotychczasowego dewelopera, którym jest Nukklear z Hanoweru. Równocześnie rozpocznie jednak także prace nad ambitnym projektem łączącym elementy strategii oraz gry RPG, który ma zostać osadzony w autentycznych realiach historycznych.

Co prawda tajemnicza gra znajduje się na razie we wczesnych fazach produkcji, ale biorąc pod uwagę doświadczenie deweloperów, możemy spodziewać się taktycznego RPG. Jeżeli chodzi o epokę historyczną, być może twórcy zainspirują się Kingdom Come: Deliverance od swoich pobratymców z Warhorse Studios i osadzą akcję tytułu w średniowieczu, równocześnie przedstawiając historię swego kraju, przenosząc graczy np. w czasy wojen husyckich.

THQ otwiera nowe studio; twórcy Mafii i ArmA zajmą się historycznym RPG - ilustracja #1

Ashborne Games nie skończyło jeszcze procesu tworzenia zespołu i cały czas poszukuje kolejnych członków załogi, którzy z powodu obecnie panującej sytuacji będą w większości pracować zdalnie. We wszystkich swoich projektach studio ma zamiar korzystać z silnika Unreal Engine 4. Kolejne wieści na temat gier zespołu będą publikowane na kanałach społecznościowych dewelopera.

  1. Oficjalna strona Ashborne Games
  2. Oficjalna strona THQ Nordic
Comanche

Comanche

PC
po premierze

Data wydania: 26 sierpnia 2021

Informacje o Grze
5.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

49

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl