Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2013, 12:00

autor: Orlov

The Order: 1886 – nowe szczegóły na temat gry

Amerykański magazyn Game Informer dotarł do nowych informacji na temat The Order: 1886. Osadzona w steampunkowym Londynie gra ma zaoferować zachwycającą grafikę, nieszablonowe mechanizmy rozgrywki i iście filmową historię.

The Order: 1886 – nowe szczegóły na temat gry - ilustracja #1

Choć premiera The Order: 1886 ma nastąpić najwcześniej w przyszłym roku, gra już teraz wzbudza niemałe zainteresowanie. Amerykański magazyn Game Informer spotkał się z twórcami, studiem Ready At Dawn, by na własne oczy zobaczyć aktualny stan prac nad nowy projektem, a także pozyskać szczegółowe informacje na jego temat.

Tło fabularne

Przedstawiona w The Order: 1886 historia rozpoczyna się w VIII wieku. Wtedy to w rasie ludzkiej doszło do rozłamu – pojawili się pierwsi przedstawiciele posiadających zwierzęce cechy odszczepieńców. W celu powstrzymania rosnącego w siłę wroga ludzkość formuje Zakon. W wyniku niewytłumaczalnego obrotu wydarzeń jego Rycerze wchodzą w posiadanie substancji zwanej „czarną wodą”, która znacząco spowolniła ich proces starzenia i zapewniła nadzwyczajną regenerację ran. Przedstawiciele Zakonu wykorzystują dany im dar do poświęcenia setek lat swojego życia na utrzymanie porządku i pokoju.

Tak najprawdopodobniej prezentować będzie się główny bohater gry (fragment okładki listopadowego wydania Game Informer)
Tak najprawdopodobniej prezentować będzie się główny bohater gry (fragment okładki listopadowego wydania Game Informer)

Właściwa akcja gry toczyć będzie się w przeżywającym rozkwit Ery Przemysłowej XIX-wiecznym Londynie. Powstała w mieście infrastruktura i wynalazki różnią się jednak znacząco od tych, które znamy z podręczników historii – świat The Order: 1886 utrzymany jest w futurystycznych, steampunkowych klimatach. Wcielimy się w jednego z przedstawicieli Zakonu, Sir Galahada. Ugrupowanie stawi czoła buntującym się z powodu nierówności społecznych mieszkańcom.

Arsenał i mechanika rozgrywki

Wykreowanie futurystycznego świata pozwoliło Ready At Dawn na swobodę w projektowaniu dostępnych w grze broni. Jak zapewniają twórcy, każda z nich będzie oparta o rzeczywiste zasady fizyki, lecz z niespodziewanymi możliwościami. Przykładowo Thermite Rifle posiadać będzie dwa tryby strzału – pierwszym pokryjemy przeciwnika łatwopalną substancją, by drugim wystrzelić zapalające flary. Podobne możliwości zaoferują granaty, z których użyjemy w tradycyjny sposób, bądź wykorzystamy kolce, by przywierały do powierzchni.

Stylistyka broni to unikatowe połączenie XIX-wiecznej estetyki z futurystycznymi elementami - The Order: 1886 – nowe szczegóły na temat gry - wiadomość - 2013-10-09
Stylistyka broni to unikatowe połączenie XIX-wiecznej estetyki z futurystycznymi elementami

Walka przedstawiona zostanie z perspektywy trzeciej osoby. Pojawi się także system chowania się za elementami otoczenia, znany chociażby z Gears of War. Czasami w trakcie batalii może dojść do starć w zwarciu – wtedy akcja zwolni, a na ekranie pojawi się Quick Time Event. Wciskając w odpowiednim momencie przycisk unikniemy uderzenia, bądź wykorzystamy znajdujące się w pobliżu przedmioty jako broń.

Mimo silnego nacisku na akcję, twórcy The Order: 1886 zapowiadają fragmenty skupione na eksploracji i badaniu otoczenia. Weźmiemy także aktywny udział w cutscenkach, przykładowo oddając strzały w co bardziej dramatycznych momentach. Obecnie prace studia skoncentrowane są na zapewnieniu porywającego trybu dla jednego gracza – brak jakicholwiek informacji na temat trybu wieloosobowego.

Oprawa graficzna

The Order: 1886 przygotowywany zostaje jako exclusive dla konsoli PlayStation 4, toteż jego oprawa graficzna powinna odpowiadać standardom oczekiwanym od nowej generacji gier. Silnik gry obsłuży technologię „soft body physics”, która w niezwykle realistyczny sposób odwzorowuje właściwości materiałów, takich jak na przykład tkaniny.

Game Informer zwrócił także uwagę na niezwykłą dbałość o detale – metalowe pręty wyginają się pod wpływem oddziaływania magnetycznego, a każda lampa naftowa rzuca światło niezależnie od innych. Według zapewnień twórców należy spodziewać się oprawy graficznej takiej, jak na udostępnianych do tej pory materiałach filmowych. Więcej na temat użytych w grze technologii przeczytacie w tym artykule.

Najnowszy projekt studia Ready At Dawn powstaje przy wsparciu oddziału Sony Santa Monica – odpowiedzialnego za serię God of War. The Order: 1886 pojawi się w przyszłym roku jako tytuł ekskluzywny dla konsoli najnowszej generacji PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona studia Ready At Dawn