Na stronie strategii The Guild 3 opublikowano nowe screeny oraz artykuł opisujący zaskakująco rozbudowany system sztucznej inteligencji, który ma napędzać zachowania postaci w grze.
Gra The Guild 3, czyli kontynuacja nietypowego cyklu strategii ekonomicznych wzbogaconych silnymi elementami RPG, została zapowiedziana dwa lata temu, ale od dłuższego czasu wokół projektu panowała cisza. W rzeczywistości jednak autorzy w spokoju pracowali nad tym tytułem i wszystko wskazuje, że ukaże się jeszcze w tym roku. Twórcy właśnie opublikowali nowy wpis na oficjalnej stronie, który tłumaczy sposób, w jaki będzie działała sztuczna inteligencja. Artykułowy towarzyszył zestaw świeżych screenów.
W The Guild 3 zajmiemy się głównie prowadzeniem biznesów, ale będzie to dokonywane z perspektywy konkretnego bohatera, a na przebieg rozgrywki wpłyną osobiste stosunki z innymi postaciami. Dlatego sztuczna inteligencja ma być jednym z fundamentów rozgrywki w The Guild 3 i prace nad nią ruszyły pełną parą od samego początku projektu. Rezultatem tego jest zaawansowany system rządzący zachowaniami postaci niezależnych, który pozwoli im analizować rzeczywistość i reagować na nią. Jednocześnie te wzorce zachowań mają ulegać zmianie na skutek przeżywanych przez SI wydarzeń. Nie obejmie to tylko i wyłącznie pojedynczych ludzi. Odrębne moduły sztucznej inteligencji otrzymają również rodziny, gildie oraz miasta.
Zachowania SI opierać się będą na sześciu wartościach i różnice między nimi ukształtują zachowanie:
Jak widać, tych sześć wartości podzielonych jest na trzy grupy i w każdej z nich znajdują się dwa przeciwstawne podejścia. Oczywiście, większość postaci nie znajdzie się na samym końcu spektrum i ich osobowość stanowić będzie mieszankę różnych podejść.
Jednocześnie sztuczna inteligencja będzie się w stanie uczyć i ewoluować. Takie podejście jest trudniejsze do zaprogramowania niż na sztywno wyznaczony zestaw reakcji na dane wydarzenia, ale dzięki temu SI ma być w stanie realistycznie zareagować nawet na mocno nieprzewidywalne posunięcia gracza. Ponadto nie będziemy mogli nauczyć się wzorców zachowań i w ten sposób z łatwością przewidywać poczynania postaci.
Nauka SI odbywać się ma na kilka sposobów. Pierwszym z nich będzie akcja. Np. postać powącha kwiatek i zostanie użądlona przez latającą wokół niego pszczołę. Druga metoda to obserwacja. Postać zobaczy pszczołę obok kwiatów i wydedukuje, że zbliżenie się może skutkować użądleniem. Tym samym nauczy się czegoś, bez konieczności doświadczania skutków. Trzeci sposób to nauka przez planowanie. Na podstawie uzyskanych poprzednimi metodami informacji postać będzie w stanie wykorzystać swoją wiedzę do ograniczania ryzyka dla siebie, lub sprowadzenia nieszczęścia na swoich wrogów.
Przypomnijmy na koniec, że za The Guild 3 nie odpowiada znane z poprzednich odsłon studio 4Head. Zamiast tego zadanie opracowania gry powierzono zespołowi GolemLabs, mającemu na koncie udaną serię Superpower. Gra zmierza wyłącznie na pecety. Jako ciekawostkę warto dodać, że projekt budowany jest na ulepszonej wersji silnika z cyklu Darksiders. Produkcja ma być mocno promowana podczas targów gamescom i wtedy zapewne zobaczymy wreszcie pierwsze zapisy rozgrywki.
Gracze
Steam
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.