Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2013, 08:19

autor: Adrian Werner

The Chaos Engine powróci w nowej odsłonie

Firma Devolver Digital szykuje się do ujawnienia nowej odsłony cyklu The Chaos Engine, czyli jednej z najpopularniejszych marek ze złotych lat komputerów Amiga.

Ostatnie kilkanaście miesięcy to okres powrotu wielu klasycznych starych marek. Już wkrótce dołączy do nich jedna z legend ery komputerów Amiga, czyli The Chaos Engine. Na chwilę obecną potwierdzono jedynie wersję pecetową nowej odsłony cyklu. Produkcję gry finansuje firma Devolver Digital, czyli wydawca m.in. Hotline Miami oraz nadchodzącego Shadow Warrior.

Akcja nowego The Chaos Engine osadzona zostanie w znanej z pierwowzoru steampunkowej wersji epoki wiktoriańskiej. Ponownie zmierzymy się z tytułową maszyną, który obróciła się przeciwko własnym stwórcom i rozpoczęła przekształcanie Wysp Brytyjskich oraz zamieszkujących je istot w wytwory chaosu. Knowania maszyny spróbuje powstrzymać grupa sześciu najemników. Każdy z nich posiadać będzie inne umiejętności oraz uzbrojenie. Gra skoncentruje się na trybie kooperacyjnym dla dwóch osób, choć pozwoli również na samotną zabawę. Niestety, na tym kończą się udostępnione przez wydawcę informacje. Pozostaje mieć nadzieję, że nie będziemy musieli czekać zbyt długo na kolejne konkrety i pierwsze materiały graficzne ukazujące rozgrywkę.

The Chaos Engine powróci w nowej odsłonie - ilustracja #1

Pierwsze The Chaos Engine opracowało studio Bitmap Brothers. Gra zadebiutowała w 1993 roku na komputerach Amiga, a następnie została przeniesiona na pecety z systemem MS-DOS oraz konsole, Trzy lata później ukazała się kontynuacja zatytułowana po prostu The Chaos Engine 2. Nie spotkała się ona jednak z równie ciepłym przyjęciem co pierwowzór, gdyż zamiast tradycyjnej kampanii i trybu kooperacyjnego oferowała jedynie możliwość rozegrania starć typu deatchmatch z innymi graczem lub sztuczną inteligencją.

Studio Bitmap Brothers wciąż istnieje, ale obecnie zajmuje się wyłącznie zarządzaniem katalogiem swoich starszych marek i udzielaniem licencji na ich konwersje na kolejne urządzenia. Ostatnią nową grą zespołu była strategia czasu rzeczywistego zatytułowana World War II: Frontline Command z 2003 roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej