Takedown: Red Sabre - pierwszy zapis rozgrywki z taktycznej strzelanki studia Serellan
Studio Serellan wypuściło zapis rozgrywki z taktycznej strzelanki Takedown: Red Sabre. Dzięki niemu możemy po raz pierwszy zobaczyć jak gra prezentuje się w akcji.
Takedown: Red Sabre to projekt na który czeka wielu fanów taktycznych strzelanek, gdyż gra ma powrócić do stylu rozgrywki jaki oferowały wczesne odsłony serii Rainbow Six i Ghost Recon. Do tej pory twórcy raczyli nas jedynie skromnymi materiałami graficznymi. Produkcja weszła już jednak w na tyle zaawansowane stadium, że autorzy mogli stawić się na targach E3 z bardzo wczesną, ale mimo to grywalną wersją alfa. Teraz twórcy wypuścili zapis rozgrywki z jednej misji, dzięki czemu możemy samodzielnie ocenić postępy w pracach.
Głównym projektantem gry jest Chirstopher Allen, czyli weteran serii Ghost Recon. Takedown: Red Sabre zapowiadany jest jako oldskulowa taktyczna strzelanka. Oznacza to, że nacisk położony zostanie na realizm. Każde trafienie będzie mogło okazać się śmiertelne, a zachowaniem uzbrojenia i pocisków rządzić ma rozbudowany silnik fizyczny oparty na autentycznych danych ze świata rzeczywistego. W grze nie pojawi się również żaden system regeneracji zdrowia.

Przed każdą misją będziemy musieli dokładnie przestudiować plany architektoniczne i wymyślić, jakie punkty na mapie zapewnią nam największe szanse na wzięcie wroga z zaskoczenia. W trybie dla pojedynczego gracza obejmiemy dowództwo nad niewielkim oddziałem doskonale wyszkolonych specjalistów i samodzielnie dobierzemy ekwipunek każdego z nich. Takedown: Red Sabre zaoferuje również rozgrywki wieloosobowe. Będziemy mogli połączyć siły z kolegami przeciwko sztucznej inteligencji w trybie kooperacyjnym lub też zmierzyć się z innymi graczami w licznych trybach rywalizacji.
Takedown: Red Sabre zmierza na pecety oraz PlayStation 3. W dalszych planach jest również konwersja na Xboksa 360. Co ciekawe, o ile edycja pecetowa będzie strzelanką pierwszoosobową, tak wydanie na konsolę firmy Sony zaoferuje widok zza pleców bohatera.
Takedown: Red Sabre to rzadki przypadek taktycznej strzelanki, która odniosła sukces na Kickstarterze. Zbiórki na większość produkcji z tego gatunku kończyły się porażkami. Taki los spotkał m.in. Insurgency 2, Ground Branch oraz Rapid Assault.
Niepewnie wygląda również przyszłość projektu H-Hour: World's Elite, zapowiadanego jako duchowy spadkobierca serii SOCOM. Na półmetku akcji zdołał na razie zgromadzić dopiero 39% potrzebnej sumy.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Trael Legend

Jeszcze nie ma, ale jak będzie to tylko dla kickstarterów. Na chwilę obecną wiem że jest dwóch kickstarterów z Polski którzy wsparli ten ambitny projekt: Ja i jeszcze jeden użytkownik z gamezilli którego nicka zapomniałem.
Can I touch you?
JaRuTo Konsul
@Trael:
Lol, haha :P
Wspomnę jeszcze tylko, że będą też killhousy aby przetestować i dobrać sprzęt przed akcją bo scenariusze będą różne: Udaremnienie rabowania banku, Tankowiec przetrzymujący zakładników przez grupę Somalijskich piratów to tylko początek ze scenariuszy jakie znajdą się w grze.
Takedown: Red Sabre to nie jest tylko kolejny shooter bo nie stara się konkurować z żadną AAA strzelaniną na rynku. Jest to taktyczna strzelanina o której marzą fani tego rodzaju strzelanin. Rywalizacja mogłaby być tylko z serią SWAT jeszcze kilka lat temu, ale skoro już ta seria zakończyła żywot na czwórce to konkurencji Takedown żadnej obecnie nie ma.
Pisanie, że pustki na serwerach będą bardzo szybko są wyssane z palca. Mam wrażenie, że chyba nie do końca rozumiesz do kogo taka strzelanina ma trafiać. Jak ktoś już napisał: SWAT 4 żyje do dziś w multiplayerze.
JaRuTo Konsul
"Tankowiec przetrzymujący zakładników przez grupę Somalijskich piratów" zamiast "Tankowiec w którym przetrzymywani są zakładnicy przez somalijskich piratów" - muszę przestać pić x)
Trael Legend

JaRuTo -> Nie to żebym deprecjonował jakoś twoje elitarne polskie grono, ale ... ->
I kojarzę jeszcze ze trzy osoby z tego forum, które wsparły ten projekt.
JaRuTo Konsul
@Trael:
Jakie tam elitarne ;) jesteśmy tylko fanami którzy lubią taktyczne strzelaniny, nikt z nas się nie wywyższa nad innymi, ja również.
Jest nas więcej, to dobrze. Czy byłeś sceptyczny i obawiałeś się w co się zamieni ta gra gdy ujrzysz pierwsze efekty ich pracy?
Jeśli nie, to witaj w klubie. Byłem na tyle kupiony, że nie zawahałem się wspomóc finansowo jak za świetną triple-A produkcję, (jeszcze wtedy gdy gra nosiła roboczą nazwę Crowdsourced:Hardcore Tactical Shooter) chociaż wiem, że to indie studio składające się z 10 ale za to bardzo utalentowanych ludzi : ) Przekonały mnie do tego liczne audio-video wywiady z Allenem który wie czego chcą gracze. Gdyby ta zbiórka się nie powiodła to stracilibyśmy szanse na odbudowanie ginącego gatunku, prawdopodobnie na zawsze...
Pod jakimi nickami kojarzysz resztę i jaki jest twój na oficjalnym forum? Większość ukrywa informacje skąd pochodzi więc łatwo się pomylić co do ilości polskich kickstarterowców :P
Te ostatnie zdanie nie było do ciebie, jeśli cię uraziłem to sorry, nie miałem takiego zamiaru. Chciałem to wyedytować gdy się spostrzegłem że to miało być do osoby powyżej ale za późno wszedłem i już edytować się nie dało.