Data wydania: 20 września 2013
Taktyczna strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Gra wyprodukowana została przez studio Serellan LLC przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Takedown: Red Sabre pozwala graczowi wcielić się w rolę szefa prywatnej firmy wojskowej, która wykonuje niebezpieczne zlecenia dla klientów w różnych zakątkach świata. Dostępne scenariusze obejmują m.in.
GRYOnline
Gracze
Steam
Takedown to taktyczna gra akcji stworzona przez firmę Serellan LLC, założoną przez Christiana Allena, projektanta gier, który w przeszłości uczestniczył w pracach nad takimi tytułami, jak Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter czy Halo: Reach. Oprócz niego w zespole znaleźli się ludzie pracujący wcześniej w studiach Bungie, Monolith i Ubisoft.
Takedown nawiązuje do taktycznych symulatorów pokroju pierwszych części Rainbow Six czy serii SWAT. Akcja tytułu została osadzona w obecnych czasach. Gracz wciela się w szefa prywatnej firmy wojskowej i wykonuje misje dla różnych pracodawców na całym świecie. Wśród dostępnych zadań są między innymi: odbijanie zakładników, ochrona klientów oraz eliminacja wyznaczonych osób. W grze nie ma trybu kampanii, lecz szereg niepowiązanych ze sobą fabularnie misji.
Autorzy postawili przede wszystkim na realizm i planowanie. Przed każdym z zadań gracz może wybrać odpowiednią broń oraz inny sprzęt. Same starcia koncentrują się głównie na potyczkach w zamkniętych pomieszczeniach. Rozgrywka jest z założenia taktyczna, lecz autorzy nie dali nam możliwości wydawania rozkazów kontrolowanym przez SI członkom oddziału – dostępne są wyłącznie komendy utrzymania pozycji oraz podążania za postacią gracza.
W produkcji zrezygnowano z wielu rozwiązań ułatwiających rozgrywkę, które weszły na stałe do gier akcji. W Takedown nie uświadczymy więc regenerującego się zdrowia, a jeśli któryś z członków oddziału zostanie ranny, schowanie się za ścianą i odczekanie kilku chwil nie odnowi jego sił witalnych i sprawności.
Takedown oferuje również zabawę w trybie multiplayer, zarówno w kooperacji przeciwko przeciwnikom sterowym przez komputerowe SI, jak i w rywalizacji, gdzie walczą ze sobą dwa zespoły graczy.
Takedown jest niezależnym projektem sfinansowanym z środków przekazanych przez graczy. Do stworzenia wersji alfa autorzy zebrali 200 tysięcy dolarów.
Autor opisu gry: Michał Basta
Platformy:
PC Windows 20 września 2013
PlayStation 3 21 lutego 2014
Xbox 360 21 lutego 2014
Producent: Serellan LLC
Wydawca: 505 Games
Recenzja GRYOnline
Red Sabre to kickstarterowa porażka. Jak można było za pieniądze graczy stworzyć taką nędzę (zero taktyki, głupia AI, słabe mapy) tego nie jestem w stanie pojąć. Gra ta posiada jedną niezaprzeczalną zaletę – bardzo szybko odinstalowuje się z dysku. Wystarczy zaledwie kilka sekund, aby mieć ten koszmar z głowy. Rada w tym wypadku jest jedna: trzymajcie się od Takedown z daleka.
Studio Serellan wypuściło zapis rozgrywki z taktycznej strzelanki Takedown: Red Sabre. Dzięki niemu możemy po raz pierwszy zobaczyć jak gra prezentuje się w akcji.
gry
Adrian Werner
22 czerwca 2013
W zeszłym roku na Kickstarterze ukazał się projekt Chirstophera Allena – taktyczna strzelanka Takedown. Twórcy uzbierali ponad 200 tys. dolarów na stworzenie wczesnej wersji gry, na dokończenie której pieniądze miał wyłożyć wydawca zainteresowany produktem. Pomysł się sprawdził, a produkcja trafiła pod skrzydła firmy 505 Games i zmieniła nazwę na Takedown: Red Sabre.
gry
Kamil Zwijacz
18 lutego 2013
Wymagania sprzętowe gry Takedown: Red Sabre:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core2Extreme Quad Core Q6800 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki GeForce GTX 8800 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 376 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 3530 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Tomasz Chmielik
Recenzent GRYOnline.pl
2013.09.25
Takedown: Red Sabre serwuje graczom drogę przez mękę. Zamiast taktycznego shootera, nawiązującego do korzeni serii Rainbow Six, studio Serellan LLC stworzyło jedną z najgorszych gier w historii kickstarterowych zbiórek pieniędzy.
zanonimizowany307509 Legend
Niech ja dorwę twórcy Takedown i drogo za to zapłacą! Jakość Takedown to śmiechu warte! Wstyd z ich strony, taki wstyd! Takie ich zachowanie robią antyreklamowy dla Kickstarter i zabierali pieniędzy od pozostałe porządne projektów na Kickstarter. A to bardzo źle i źle! Jedna z twórca Project Eternity (lub Wasteland 2) miał rację, że balon Kickstarter niedługo pęknie. Dobrze, że wielu gry z stajni Kickstarter są dobre i grywalne (Resonance, FTL, Shadowruns Returns). Dobrze, że Wasteland 2, Project Eternity i Torment 2 pojawili się na Kickstarter dość wcześnie, bo taka szansa od wsparcie graczy może już nie powtórzyć. Oby twórcy cRPG nie zawiodą graczy. Mam nadzieję, bo mój niepokój stale wzrasta. :( Gracze dostali bolesne nauczki i niech w przyszłości ostrożnie wybierają twórcy gier. Nie wszyscy twórcy gry mają talenty i serce. Takie jest życie. Moja ocena dla Takedown i twórcy to: - 0.00000001 / 10 + tytuł "Kupa i rozczarowana gra roku!".
P.S. Żeby nie było nieporozumiewań, ja nie wspierałem Takedown w przeszłości. Mam dobry nos do twórcy gry na Kickstarter i wiem, komu mam zaufać.
zanonimizowany742861 Centurion
Ta gra jest tak słaba ze nie dodalbym jej do gazetki gratis.. 0 systemu oslon interakcji z drzwiami jakies fleshe kopniaki czy cokolwiek nawet rozkazow nie ma
A wymagania sa z dupy wziete bo odpalilem na maxa na intel core 2 duo 2,66ghz i grafa gf9800gt
zanonimizowany836192 Generał
Po ostatniej poprawce to już zrobili komedie z tej gry, strzelam do kolesia, to nic ze nie mogę trafić bo sterowanie jest strasznie ociężale, przeciwnik zamiast się bronić zaczyna uciekać i trafia na ścianę na której zatrzymują się jak mucha cały czas walać w nią głowa, padłem:D, w końcu dobiłem biedaka bo by tak zapętlony został na wieczność.
W tej grze nie tylko sterowanie jest do bani ale tez balans, my giniemy od jednej kulki a przeciwnicy nie koniecznie nawet jak trafimy w głowę o ile uda nam się wycelować bo jest okropnie toporne celowanie.
Za każda poprawka odpalam to badziewie żeby zobaczyć co idioci poprawili i robi się coraz śmiesznej, szkoda tylko ze komedia powstaje za moje i innych zrobionych w balona graczy którzy kupili tan szajs.
Nolifer Legend
Takiego badziewia to ja już dawno nie widziałem... totalna porażka i kompromitacja twórców.
zanonimizowany1003644 Pretorianin
Mam takie same zdanie jak Rocking. Dostali fundusze, zrobili grę na odpierdol i pewnie twierdzili, że im nie straczyło funduszy...