Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2022, 19:50

TGA 2022 z gigantyczną widownią i hordą chętnych na Steam Deck za darmo

The Game Awards 2022 cieszyło się rekordową oglądalnością. Geoff Keighley pochwalił się liczbami, jakie „zrobiła” tegoroczna gala.

Źródło fot. The Game Awards.
i

Gala The Game Awards 2022 przyniosła sporo trailerów, gameplayów i informacji ze świata gier. Na tyle dużo, że zaczęliśmy się zastanawiać – zarówno w tekstach, jak i w dyskusjach – czy wydarzenie prowadzone przez Geoffa Keighleya nie zatraciło aby swojej tożsamości.

Nawet jeśli tak jest, to nie zapowiada się, by miało ono ją prędko odzyskać. Keighley opublikował dziś bowiem na swoim koncie na Twitterze garść statystyk, które pokazują, że TGA nigdy nie było jeszcze tak popularne jak w tym roku.

Galę oglądało w sumie 103 miliony widzów. Jest to najlepszy wynik w dziewięcioletniej historii imprezy. Warto dodać, że z roku na rok przyciąga ona coraz więcej osób, a wzrosty oglądalności sięgają niekiedy nawet kilkudziesięciu milionów uczestników na przestrzeni dwóch kolejnych lat. Dokładne dane możecie zobaczyć na poniższej grafice.

TGA 2022 z gigantyczną widownią i hordą chętnych na Steam Deck za darmo - ilustracja #1
Źródło: Twitter / Geoff Keighley.

Dużym wydarzeniem okazało się również rozdawnictwo Steam Decków. Dzięki niemu na platformie firmy Valve galę TGA 2022 oglądało w sumie 9,5 miliona unikalnych użytkowników – przy czym w jednym momencie przed ekranami zasiadało w porywach do nieco ponad 850 tysięcy osób (pokaz trwał prawie trzy godziny, więc to całkiem zrozumiałe, że nie wszyscy obejrzeli go w całości). Do rekordu graczy na Steamie daleko, ale generalnie są to bardzo dobre liczby.

Ponadto The Game Awards 2022 zdominowało Twittera. Geoff Keighley pochwalił się, że w owym serwisie galę oglądało na żywo 11,5 miliona użytkowników. Jednocześnie w porównaniu do zeszłorocznej imprezy odnotowano:

  • 28-procentowy wzrost liczby konwersacji;
  • 33-procentowy wzrost liczby unikalnych autorów;
  • 31-procentowy wzrost liczby użyć oznaczenia #TheGameAwards.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej