Testujemy Jagged Alliance: Back in Action na notebooku ASUS K53SV

Testujemy taktycznego RTS-a Jagged Alliance: Back in Action na notebooku ASUS K53SV

Adrian Werner

Jagged Alliance 2 pójdzie bez problemu na każdym współczesnym pececie. Powstaje pytanie, czy remake tej gry, czyli Jagged Alliance: Back in Action również jest dobrą propozycją dla posiadaczy mało imponujących technicznie sprzętów. Sprawdziliśmy więc tytuł ten sprawuje się na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Core 2 Due 1,8 GHz
    Pamięć RAM: 2  GB 
    Karta grafiki: Geforce 8800 512 MB
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:
  i5 2,4 GHz
    Pamięć RAM:
 4 GB
    Karta grafiki:
 Geforce 460 768 MB
    System operacyjny:
 Windows XP/Vista/7 

Jak widać, wymagania nie są małe, zwłaszcza jak na grę turową, która nie szokuje jakością grafiki. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem tradycyjnie od ustawień średnich. ASUS K53SV nie miał z nimi najmniejszych problemów. Przez większość czasu silnik wyświetlał 60-61 klatek na sekundę (czyli maksimum na jakie pozwolili twórcy) i nie zdarzały się spadki poniżej poziomu 53 FPS-ów.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Po włączeniu ustawień wysokich ze sporym zaskoczeniem odkryłem, że nie nastąpił żaden wyraźny spadek wydajności. Gra wciąż dzielnie trzymała średnio 60 FPS-ów, z jedynie okazjonalnymi i bardzo drobnymi spadkami poniżej 50 klatek na sekundę.

.

Podsumowanie

Patrząc po oficjalnych wymaganiach sprzętowych spodziewałem się, że Jagged Alliance: Back in Action będzie bardzo żarłoczny na moc obliczeniową. W rzeczywistości jest jednak inaczej. ASUS K53SV żadnym tytanem mocy nie jest, a mimo to nie miał najmniejszych trudności z dostarczeniem pełnej płynności nawet po włączeniu ustawień maksymalnych.

W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy opcjami normalnymi i wysokimi, czy jedynymi dostępnymi ustawieniami graficznymi.

Jagged Alliance: Back in Action

Jagged Alliance: Back in Action

PC
po premierze

Data wydania: 9 lutego 2012

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.4

Gracze

7.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl