Tesla straciła fotel lidera, wyprzedził ją chiński BYD
Tesla została zdetronizowana na rynku EV – w pierwszej połowie 2022 roku więcej aut elektrycznych sprzedał chiński producent BYD.

Źródło fot. powyżej: BYD
Tesla nie jest już liderem sprzedaży aut elektrycznych. W pierwszej połowie 2022 roku wyprzedził ją chiński motoryzacyjny gigant BYD, jak informuje serwis NotebookCheck. Chińczykom udało się sprzedać więcej aut w tym okresie niż firmie Elona Muska, a tym samym niemal trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.
Chiński BYD wyprzedza Teslę
W pierwszej połowie 2022 roku Tesli udało się znaleźć nowych właścicieli dla 564 tys. swoich aut elektrycznych, a tymczasem BYD sprzedał 641 tys. samochodów. Osiągnięcie takiego wyniku może być skutkiem szerszego otwarcia się marki na rynki zachodnie.

Samochody BYD stają się coraz popularniejsze w Europie, poczynając od modelu Tang – elektrycznego SUV’a klasy średniej, poprzez sedana BYD Han czy BYD Seal – tańszego konkurenta Tesli Model 3.
Może Cię zainteresować:
Czy warto kupić chińskie auto?
Choć chińskie auta obecnie mogą jeszcze nie budzić zaufania, to pamiętajmy, że podobna sytuacja miała miejsce wcześniej np. z markami koreańskimi, jak KIA czy Hyundai. Obaj producenci jednak dowiedli z czasem swojej jakości i dziś raczej nikt nie ma do nich zastrzeżeń. Wszak kupując auto elektryczne europejskiej marki, np. BMW lub VW jest spora szansa, że w środku znajdziemy pakiet baterii chińskiej firmy CATL lub właśnie BYD.
BYD Auto
BYD można tłumaczyć jako skrótowiec od transkrypcji chińskiej nazwy Biyadi Qiche lub sloganu reklamowego marki Build Your Dreams (z ang. „zbuduj swoje marzenia”). Chińska firma motoryzacyjna założona w 2003 roku skupia się głównie na elektrycznych pojazdach, takich jak samochody osobowe, ciężarówki, autobusy i rowery, a także produkcji baterii do aut elektrycznych. W 2021 roku przychód firmy osiągnął wysokość 16,7 miliarda dolarów.
Komentarze czytelników
tybet2 Generał
Co za beznadziejne kopiowanie newsa bez przeczytania treści.
Połowa z tych 641 tys. samochodów BYD to są hybrydy a nie elektryki.
dj_sasek Legend

Będzie wesoło jak europejscy producenci aut nie dorównają tym chińskim. Biorąc na dokładkę zakaz sprzedaży spalinowych aut od 2035 roku, zostaniemy zalani przez auta z chin i tutaj UE nie będzie miała wymówki o nie spełnianiu norm emisji spalin jak to zrobiła z wieloma japońskimi samochodami blokując sprzedaż na rynku europejskim. W przypadku elektrycznych każdy będzie tak samo zeroemisyjny, a jak te chińskie będą lepsze a wiele na to wskazuje, bo już sporo się naczytałem o BYD, które niestety potwierdzają te teorie, to nie szykują się fajne czasy dla europejskich marek samochodów.
Saroy Centurion

Tesla utraciła pozycję lidera, ale...
Tak naprawdę to nie utraciła. Dlaczego?
Ponieważ chiński BYD sprzedaje również hybrydy, a Tesla wyłącznie elektryki.
Angry Zeus Generał

Poważnie? Tesla była liderem? Poza nazwą to nic ładnego (mam na myśli design aut) nie zarejestrowałem ze strony tej firmy.