Tesla straciła fotel lidera, wyprzedził ją chiński BYD

Tesla została zdetronizowana na rynku EV – w pierwszej połowie 2022 roku więcej aut elektrycznych sprzedał chiński producent BYD.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Tesla straciła fotel lidera, wyprzedził ją chiński BYD.
Tesla straciła fotel lidera, wyprzedził ją chiński BYD.

Źródło fot. powyżej: BYD

Tesla nie jest już liderem sprzedaży aut elektrycznych. W pierwszej połowie 2022 roku wyprzedził ją chiński motoryzacyjny gigant BYD, jak informuje serwis NotebookCheck. Chińczykom udało się sprzedać więcej aut w tym okresie niż firmie Elona Muska, a tym samym niemal trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku 2021.

Chiński BYD wyprzedza Teslę

W pierwszej połowie 2022 roku Tesli udało się znaleźć nowych właścicieli dla 564 tys. swoich aut elektrycznych, a tymczasem BYD sprzedał 641 tys. samochodów. Osiągnięcie takiego wyniku może być skutkiem szerszego otwarcia się marki na rynki zachodnie.

Tesla straciła fotel lidera, wyprzedził ją chiński BYD - ilustracja #1
Chiński elektryczny SUV BYD Tang. Źródło: BYD

Samochody BYD stają się coraz popularniejsze w Europie, poczynając od modelu Tang – elektrycznego SUV’a klasy średniej, poprzez sedana BYD Han czy BYD Seal – tańszego konkurenta Tesli Model 3.

Czy warto kupić chińskie auto?

Choć chińskie auta obecnie mogą jeszcze nie budzić zaufania, to pamiętajmy, że podobna sytuacja miała miejsce wcześniej np. z markami koreańskimi, jak KIA czy Hyundai. Obaj producenci jednak dowiedli z czasem swojej jakości i dziś raczej nikt nie ma do nich zastrzeżeń. Wszak kupując auto elektryczne europejskiej marki, np. BMW lub VW jest spora szansa, że w środku znajdziemy pakiet baterii chińskiej firmy CATL lub właśnie BYD.

BYD Auto

BYD można tłumaczyć jako skrótowiec od transkrypcji chińskiej nazwy Biyadi Qiche lub sloganu reklamowego marki Build Your Dreams (z ang. „zbuduj swoje marzenia”). Chińska firma motoryzacyjna założona w 2003 roku skupia się głównie na elektrycznych pojazdach, takich jak samochody osobowe, ciężarówki, autobusy i rowery, a także produkcji baterii do aut elektrycznych. W 2021 roku przychód firmy osiągnął wysokość 16,7 miliarda dolarów.

Podobało się?

10

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2022-07-06
17:25

tybet2 Generał

Co za beznadziejne kopiowanie newsa bez przeczytania treści.
Połowa z tych 641 tys. samochodów BYD to są hybrydy a nie elektryki.

Komentarz: tybet2
2022-07-06
18:06

dj_sasek Legend

dj_sasek

Będzie wesoło jak europejscy producenci aut nie dorównają tym chińskim. Biorąc na dokładkę zakaz sprzedaży spalinowych aut od 2035 roku, zostaniemy zalani przez auta z chin i tutaj UE nie będzie miała wymówki o nie spełnianiu norm emisji spalin jak to zrobiła z wieloma japońskimi samochodami blokując sprzedaż na rynku europejskim. W przypadku elektrycznych każdy będzie tak samo zeroemisyjny, a jak te chińskie będą lepsze a wiele na to wskazuje, bo już sporo się naczytałem o BYD, które niestety potwierdzają te teorie, to nie szykują się fajne czasy dla europejskich marek samochodów.

Komentarz: dj_sasek
2022-07-07
00:00

Saroy Centurion

Saroy
📄

Tesla utraciła pozycję lidera, ale...
Tak naprawdę to nie utraciła. Dlaczego?
Ponieważ chiński BYD sprzedaje również hybrydy, a Tesla wyłącznie elektryki.

https://ithardware.pl/aktualnosci/slyszeliscie_ze_tesla_nie_jest_juz_najwiekszym_producentem_ev_wyjasniamy_czemu_to_sciema-22093.html

Komentarz: Saroy
2022-07-07
01:32

Angry Zeus Generał

Angry Zeus

Poważnie? Tesla była liderem? Poza nazwą to nic ładnego (mam na myśli design aut) nie zarejestrowałem ze strony tej firmy.

Komentarz: Angry Zeus
2022-07-07
07:07

Cainoor Legend

Cainoor

Kibicuje Tesli

Komentarz: Cainoor

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl