Ładowanie Tesli zimą to koszmar, testy to potwierdzają

Samochody elektryczne mają wiele zalet, jednak lista problemów z jakimi muszą borykać się ich właściciele też istnieje. Jednym z nich jest kwestia ładowania pojazdu podczas bardzo niskich temperatur.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Komentarze

Ładowanie Tesli zimą to koszmar, testy to potwierdzają, źródło grafiki: Tesla.
Ładowanie Tesli zimą to koszmar, testy to potwierdzają Źródło: Tesla.

Rosnące ceny paliw sprawiły, że ludzie chętniej przesiadają się na elektryki, których eksploatacja jest w ogólnym rozrachunku tańsza. Takie auta mają sporo zalet, ale także wad, wśród których najczęściej wymienia się niski zasięg, który w okresie zimowym potrafi jeszcze bardziej zmaleć. Ponadto okazało się, że w czasie dużych mrozów problem może stanowić również ładowanie takiego pojazdu.

Kyle Conner, właściciel kanału Out of Spec Reviews, na przykładzie własnej Tesli Model 3 Perfomance, zademonstrował jakie problemy mogą pojawić się z ładowaniem elektryka w czasie dużych mrozów. Podczas eksperymentu zaparkował auto przed szybką ładowarką Supercharger, a jego celem było sprawdzenie, jak pojazd reaguje na próby ładowania przy temperaturze -25,5 stopni Celsjusza, jeśli bateria nie została wcześniej przygotowana.

W czasie zimy, elektronika samochodu elektrycznego musi bowiem odpowiednio przygotować akumulator, a więc rozgrzać go do odpowiedniej temperatury zanim rozpocznie się proces jego ładowania. Normalnie dzieje się to podczas jazdy, gdy w nawigacji wybierzemy lokalizację najbliższej stacji ładowania. Czasem jednak zdarza się, że zapomnimy zrobić to poprzedniego dnia i chcemy uzupełnić akumulator przed wyjazdem do pracy. Wówczas może pojawić się problem.

Elektryki nie lubią zimy

Jak widać na poniższym wideo, uzupełnianie baterii elektrycznego auta w czasie silnego mrozu nie jest wcale sprawą łatwą. Tesla potrzebowała bowiem aż 45 minut zanim w ogóle rozpoczął się proces ładowania, gdyż przez ten czas energia z ładowarki pobierana przez pojazd, służyła do rozgrzania akumulatora do optymalnej temperatury. Kolejne 45 minut zajęło naładowanie go od 35 do 90 procent pojemności. Jak widać, poruszanie się elektrycznym pojazdem zimą wcale nie jest takie łatwe i trzeba uwzględnić różne sytuacje.

Część właścicieli elektryków nie ma dostępu do ogrzewanych garaży, więc powinni mieć na uwadze wyniki powyższego testu. Co prawda w Polsce tam mroźne zimy rzadko się zdarzają, ale gdy już temperatura spadnie do takich wartości, to warto wówczas pamiętać, że ładowanie pojazdu może potrwać znacznie dłużej niż zazwyczaj. Problem może pojawić się zwłaszcza rano, gdy trzeba jechać do pracy, a także po dłuższym postoju auta.

Ładowanie Tesli zimą to koszmar, testy to potwierdzają - ilustracja #1
Źródło: Out of Specs Reviews

12

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Największe premiery początku 2023 roku na jednym obrazku. W te 13 gier zaraz zagracie

Następny
Największe premiery początku 2023 roku na jednym obrazku. W te 13 gier zaraz zagracie

Najchętniej oceniane gry 2022 roku na GRYOnline.pl

Poprzedni
Najchętniej oceniane gry 2022 roku na GRYOnline.pl

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl