W oczekiwaniu na GTA 6 jeden z fanów postanowił przenieść ulicę Ocean Drive do Far Cry 5. Efekt jego pracy robi naprawdę spore wrażenie.
Fani GTA wprost kochają przenosić lokacje z trailera „szóstki” do innych gier. Szczególną sympatią darzą chyba jednak Far Cry 5, które po raz kolejny stało się polem realizacji ich moderskich marzeń. Do gry tej trafiła bowiem inspirowana nachodzącym GTA mapa o nazwie Ocean Drive, przedstawiająca ulicę, na której rozgrywa się spora część akcji przedstawionej w niedawnym zwiastunie. Na razie jednak jest ona dostępna w wersji gry na PlayStation 5. Zwolennicy pecetów będą musieli jeszcze trochę poczekać.
Aby odtworzyć lokację, fan podjął się bardzo ambitnego i czasochłonnego zadania. Całość jest wykonana w trybie Far Cry Arcade, który pozwala fanom tworzyć i udostępniać własne mapy do trybów dla pojedynczego gracza, kooperacji czy rozgrywki wieloosobowej, korzystając z wbudowanego edytora. Zrekonstruował i przeprojektował tak łącznie 25 budynków i nadbrzeże. Na uwagę zasługuje także fakt, że są one ustawione dokładnie tam, gdzie widać je w trailerze „szóstki”.
Część z nich ma w pełni grywalne wnętrza, a dodatkowo autor przygotował trasę parkourową przebiegającą po dachach i ukryte zadania, dzięki którym eksploracja mapy sprawia prawdziwą frajdę. Całość zrobiła na innych fanach zdecydowanie pozytywne wrażenie – a ich komentarze mówią same za siebie:
Stary, masz chyba sporo wolnego czasu. Świetna robota, nie mogę się doczekać, aż zobaczę prawdziwą wersję.
Co zaś tyczy się samej „szóstki”, w dalszym ciągu znajduje się ona na etapie produkcji, a przyszłoroczna data premiery pozostaje póki co bez zmian. Trwa także intensywna dyskusja wokół samej ceny gry, pojawiają się również wspominki o jej możliwej konkurencji. Rockstar Games jednak na temat samych konkretów dotyczących właściwej rozgrywki i jej kształtu zdaje się milczeć, czym oczywiście podgrzewa atmosferę – a oczekiwania fanów cały czas rosną.
2

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.