Ferii zimowych chińskie dzieci raczej nie spędzą na graniu. Co najwyżej przez godzinę dziennie, a dopilnuje tego system rozpoznawania twarzy. Tencent zaostrza ograniczenia dla nieletnich w czasie wolnym.
Nieletni gracze w Chinach są pod coraz bardziej restrykcyjną kontrolą. Gigant technologiczny Tencent ogłosił na Weibo (chińskim odpowiedniku Twittera), że dzieci w wieku szkolnym nie będą mogły zażywać elektronicznej rozrywki dłużej niż godzinę dziennie podczas ferii zimowych (17 stycznia – 15 luty). W przestrzeganiu obostrzeń ma dopomóc system rozpoznawania twarzy.
Wizualny sposób weryfikacji tożsamości wymagany będzie przy logowaniu do konta i systemu płatności (np. by zakupić pakiet waluty w grze). Odmowa lub nierozpoznanie twarzy może skutkować utratą dostępu do gier. Dotyczy to kont na platformie gamingowej Tencent, które zarządzane są przez osoby niepełnoletnie. Aczkolwiek według niektórych informacji także profile osób po 55. roku życia podlegają kontroli, jeśli aktywne są nocą.
Tencent już wcześniej wprowadził restrykcje dla nieletnich i rozpoznawanie twarzy. Ograniczenie grania do jednej godziny to tylko kolejny zabieg, wpisujący się w kierunkową politykę chińskiego rządu. A wszystko przez to, że Chiny dopatrują się złego wpływu gier na nieletnich. Niektórzy uważają je nawet za „opium dla duszy”.
Więcej:RAM i SSD od Cruciala znikną z rynku. Micron podjął decyzuję o zakończeniu marki
4

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.