Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2025, 19:47

autor: Michał Harat

Taktyczna strzelanka z otwartym światem otrzyma jeszcze więcej realizmu i immersji. Ponad 60 nowych lokacji i masa zmian wyniosą eksplorację w GZW na inny poziom

Wiosenna aktualizacja Winds of War do Gray Zone Warfare rozbuduje świat gry o dziesiątki nowych miejsc, wprowadzi strategiczne posterunki bojowe oraz tajemniczego handlarza Vulture. Twórcy ze studia Madfinger Games zapowiadają podkręcenie realizmu.

Źródło fot. Madfinger Games.
i

W najnowszym devlogu na Steamie studio Madfinger Games przedstawiło szczegóły aktualizacji Winds of War (0.3), która zadebiutuje tej wiosny. Choć m.in. o nowym systemie pogodowym pisaliśmy już wcześniej, to deweloperzy przygotowali o wiele więcej zmian, które znacznie rozbudują otwarty świat Gray Zone Warfare.

Ponad 60 nowych lokacji i zmiany w tych już istniejących

Lamang, fikcyjna wyspa będąca areną konfliktów w GZW, stanie się jeszcze bardziej zróżnicowana, dzięki ponad 60 nowym lokacjom – od restauracji przez plantacje maku aż po stację radiową i klub nocny. Każde z tych miejsc ma oferować unikalną atmosferę i taktyczne możliwości. Twórcy obiecują również subtelne zmiany w znanych graczom obszarach – świeżo wprowadzone przeszkody mają wymusić adaptację i zwiększyć immersję.

Warto też eksplorować świat gry – na odkrywców w nowych miejscach będą czekać ukryte skrzynie z łupami, które mogą realnie wpłynąć na rozwój postaci (twórcom zależy, aby eksploracja była bardziej „wynagradzająca”).

Posterunki bojowe do przejęcia

Jednym z głównych elementów aktualizacji mają być Combat Outposts (COPs) – strategiczne posterunki rozsiane po całej wyspie, które będzie można przejmować i utrzymywać. W trybie PvEvP zapewnią one przewagę dla frakcji: punkt odradzania, sprzedawców i możliwość uzupełnienia zapasów bez potrzeby powrotu do bazy. W wersji PvE (Joint Operations) posterunki staną się wspólnymi strefami bezpieczeństwa.

Do gry trafi 36 takich punktów, podzielonych na mniejsze i większe – te drugie będą mocniej bronione i bardziej znaczące strategicznie.

Madfinger Games

Tajemniczy handlarz Vulture i czarny rynek

Wśród większych COPsów znajdą się dwa specjalne posterunki, które dadzą nam dostęp do tajemniczego handlarza znanego jako Vulture. Ten powiązany z czarnym rynkiem NPC zaoferuje sprzęt i broń zebrane z pola walki – pochodzące m.in. od poległych graczy. Lokacje, w których można go spotkać, będą się cyklicznie zmieniać.

Realizm i immersja

Aktualizacja poprawi także elementy gry wpływające na immersję gracza – zaktualizowano ambientowe dźwięki środowiska, które oddają m.in. zachmurzenie czy wiatr. Zmiany objęły też zachowanie fauny – zwierzęta również będą reagować na pogodę i otoczenie, co powinno znacznie wpłynąć na klimat rozgrywki.

Więcej szczegółów dotyczących zmian przeczytacie we wpisie twórców na Steamie.

Przypomnijmy, że Gray Zone Warfare dostępne jest obecnie wyłącznie na PC, w ramach wczesnego dostępu. Gra nie posiada polskiej wersji językowej.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej