Tak powinien wyglądać interfejs w Battlefield 6? Gracz stworzył swoją wersję, a reszta fanów nie ma wątpliwości, że przebił twórców
Oto kolejna propozycja modernizacji interfejsu BF6 nadesłana przez fana. Projekt wydaje się bez wątpienia lepszy, ale czy tak jest w istocie?

Od czasu premiery Battlefielda 6 minęło już odrobinę czasu. Można więc narysować ogólny obraz tej gry jako całkiem udane dzieło. Co jednak jest ciekawe, wśród różnych drobnych potknięć (od których nie ma wolnych gier) najpoważniejszą wadą wydaje się być interfejs. Przynajmniej sądząc po ilości fanowskich propozycji UI właśnie tak jest.
Oto kolejna tego typu wizja, zaprezentowana przez gracza gabehern. To menu pozornie wygląda na bardziej zadbane od oryginalnego, jest proste i czytelne. Przypomina nieco wygląd z poprzednich odsłon, w szczególności układem elementów, jakby lepiej dopasowanym do tego, co jest na ekranie.
Fani robią nowe UI za twórców
Wielu graczy kręci nosem widząc interfejs Battlefielda 6 i nie brakuje niezbyt przychylnych opinii pod jego adresem. Choć to tylko pewna frakcja z ogółu grających (większość raczej akceptuje UI), coś musi być na rzeczy skoro tak się dzieje. Nie dziwi więc, że niemal każdy projekt od społeczności ocenia się jako lepszy.
To szalone, że każdy interfejs stworzony przez społeczność jest o 1000% lepszy od tego, który mamy w grze.
Mimo zachwytów, na uwagę zasługuje w szczególności komentarz jednego z użytkowników Reddita, rzekomo byłego projektanta interfejsów w grach. Nie zacytuję go ze względy na rozmiary przypominające mini-artykuł. Zwraca on uwagę na słabe strony fanowskiego projektu menu. Choć jego rozkład i estetyka mogą się podobać na pierwszy rzut oka, brakuje wielu elementów.
Nie widać między innymi części elementów, które są nieodblokowane. Nieobecne jest wiele znaczników dodatkowych i ikon. Obsługa wydaje się dostosowana przede wszystkim pod myszkę, kontrolery spychając na dalszy plan. A uniwersalność dobrego GUI polega na tym, aby wygodnie się po nim przemieszczało za pośrednictwem różnych urządzeń wejściowych.

Nad interfejsem Battlefielda 6 pracował zespół złożony z wielu osób, który musiał ściśle współpracować z pozostałymi grupami w studiu. Ostateczny wygląd nie jest decyzją jednej osoby, ale wypadkową całego szeregu postanowień i spełnienia wytycznych. Co jest też bardzo istotne, uwzględnia on przyszłe plany DICE i rozwój gry, a o wielu rzeczach możemy po prostu nie wiedzieć.
Możliwe, że w miejscach, które obecnie wydają się puste coś w przyszłości się pojawi lub gra przejdzie większą modernizację. Wiele rzeczy wynika też z działania samego silnika gry, synchronizacji danych i co tu oszukiwać, także z cięcia kosztów. Nie wiem czy możemy liczyć na redesign menu zainicjowany przez samych twórców, ale póki co tak naprawdę nie ma ku temu realnych powodów.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic