Dzięki narzędziom moderskim do Wiedźmina 3 fani byli w stanie odkryć, jakie były plany twórców w 2012 roku. Kilkusetstronicowy dokument kreśli wizję gry mocno odmiennej od tego, co ostatecznie trafiło na rynek.
W maju tego roku udostępniono potężne narzędzia moderskie REDKit do Wiedźmina 3. Rezultatem tego nie był jedynie zalew nowych modyfikacji. Fani wykorzystali narzędzia również do grzebania w plikach gry i dzięki temu odkryli masę ciekawych informacji. Jedna z grup przygotowała projekt What Lies Unseen, który stanowi analizę wczesnych wersji gry.
Właśnie ukazał się pierwszy tom projektu zatytułowany A Time of Sword and Axe, poświęcony jest wizji Wiedźmina 3, jaka funkcjonowała w studiu CD Projekt RED w 2012 roku. To ogromny dokument, liczący aż 585 stron. Jeśli wolicie formę video, youtuber xLetalis przygotował wspólnie z tymi moderami prawie trzygodzinny materiał wideo poświęcony temu tematowi. Możecie go obejrzeć poniżej.
Nie sposób opisać tutaj wszystkich zmian, ale możemy się pokusić o wymienienie kilku najważniejszych.
Możecie zastanawiać się, jak moderzy to wszystko odkryli. W narzędziach moderskich znaleźli oni bazę danych, zawierająca prawie każdą linijkę tekstu, która została napisana między najwcześniejszym a ostatnim punktem rozwoju Wiedźmina 3. Na tej podstawie byli oni w stanie odtworzyć pierwotne plany twórców.
W planach są jeszcze trzy odsłony cyklu What Lies Unseen:
Na razie dostępny jest tylko Tom 1 oraz krótka zapowiedź Tomu 3.
Więcej:„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.