„Polski Skyrim”, czyli pierwszoosobowe RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon, otrzymał aktualizację 0.6 o nazwie Judgement of the Excalibur. Jest to największa z dotychczasowych łatek, która usprawnia niemal każdy aspekt gry.
Pół roku po debiucie w Early Accessie polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon – na pierwszy rzut oka budzące skojarzenia ze Skyrimem – otrzymało największą do tej pory aktualizację. Patch 0.6 o nazwie Judgement of the Excalibur usprawnia grę w zasadzie w każdym aspekcie – wprowadza nową zawartość i niedostępne wcześniej mechaniki, poprawia wydajność, eliminuje błędy, zmienia system walki oraz ukształtowanie świata (w tym podziemi) i wiele więcej.
Nasze rodzime studio Questline sugeruje, by traktować tę aktualizację jako „prawie finalną wersję pierwszego rozdziału gry”. Łatka nie wprowadziła bowiem kolejnych części głównego wątku fabularnego – na tym twórcy skoncentrują się w kolejnych patchach. Teraz zależało im, by gameplay i technikalia były na możliwie najwyższym poziomie.
Tym samym wciąż nie poznaliśmy choćby przybliżonej daty premiery Tainted Grail: The Fall of Avalon – niemniej można się jej spodziewać w 2024 roku. Czy zatem warto sięgnąć teraz po ten tytuł lub do niego wrócić? Liczba zmian i nowości sugeruje, że tak. Miejcie tylko na uwadze, że stare „sejwy” nie są kompatybilne z nową wersją gry. Na szczęście twórcy umożliwili pominięcie prologu.
Pełną listę zmian, które przyniosła aktualizacja Judgement of the Excalibur, znajdziecie na tej stronie. Poniżej wynotowałem zaś kilka najważniejszych rzeczy.
Choć wczesnodostępowa wersja Tainted Grail: The Fall of Avalon jest obecna wyłącznie na PC, produkcja zmierza również na PS5 oraz XSX/S. Jeśli chcecie zagrać w nią już teraz na „blaszaku”, do 10 października do godziny 19:00 polskiego czasu zakupicie ją na Steamie z 20-procentową zniżką – za 111,19 zł. Tytuł oferuje polskie napisy.
Więcej:Nowości na Steam. Wielkie święto fanów strategii i „Grand Theft Cthulhu”
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.