Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

GDC 2014 - newsy i ciekawostki

CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle
CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle

Krzysztof Mysiak, 19 kwietnia 2014, 16:13

Cevat Yerli, szef studia Crytek, ujawnił, że silnik CryEngine „wkrótce” zaoferuje wsparcie dla stworzonej przez firmę AMD technologii Mantle. Do zapowiedzi doszło podczas imprezy GDC 2014 (mającej miejsce w marcu tego roku), więc wieści na temat efektów współpracy między obiema spółkami możemy oczekiwać już w najbliższej przyszłości.

Pecetowi gracze mają oczekiwać większej uwagi ze strony Microsoftu
Pecetowi gracze mają oczekiwać większej uwagi ze strony Microsoftu

Michał Kułakowski, 22 marca 2014, 10:18

Phil Spancer z Microsoftu stwierdził, że w najbliższym czasie jego firma poświęci więcej uwagi potrzebom pecetowych graczy. Zapowiedział również, że latem tego roku ujawnione zostaną skierowane wyłącznie do nich nowe inicjatywy koncernu.

This War of Mine – nowe informacje na temat wojennego survivalu polskiego studia 11 bit
This War of Mine – nowe informacje na temat wojennego survivalu polskiego studia 11 bit

Michał Kułakowski, 22 marca 2014, 06:50

W sieci pojawiły się nowe informacje na temat gry This War of Mine, a więc oryginalnego wojennego survivalu polskiego studia 11 bit. Dowiedzieliśmy się jak będzie wyglądać rozgrywka oraz oprawa graficzna gry. Produkcja ma ukazać się na komputerach PC oraz urządzeniach mobilnych.

Intel Pentium Anniversary Edition zapowiedziany - mistrz podkręcania dla każdego
Intel Pentium Anniversary Edition zapowiedziany - mistrz podkręcania dla każdego

Bartosz Woldański, 20 marca 2014, 12:05

Firma Intel ujawniła na konferencji prasowej podczas trwającej właśnie imprezy Game Developers Conference (GDC) swoje plany na przyszłość. Jednym z najciekawszych punktów prezentacji okazał się nowy procesor z serii Pentium, który ma charakteryzować się niską ceną oraz odblokowanym mnożnikiem, a co za tym idzie – podatnością na podkręcanie.

Tom Clancy’s The Division – trailer prezentujący silnik gry
Tom Clancy’s The Division – trailer prezentujący silnik gry

Michał Kułakowski, 19 marca 2014, 20:07

Ubisoft opublikował nowy trailer z gry Tom Clancy’s The Division, który tym razem skupia się na możliwościach jej silnika graficznego – Snowdrop. Autorzy filmu skupiają się na łatwości i szybkości z jaką deweloperzy mogą tworzyć nowe elementy otoczenia.

Zapowiedziano Grave - pecetowy sandbox z obsługą Oculus Rift
Zapowiedziano Grave - pecetowy sandbox z obsługą Oculus Rift

Adrian Werner, 19 marca 2014, 11:17

Studio Broken Window zapowiedziało grę Grave. Będzie to pecetowy sandbox z perspektywą pierwszoosobową, elementami survival horroru i wsparciem dla Oculus Rift.

Project Morpheus – Sony ujawnia okulary VR
Project Morpheus – Sony ujawnia okulary VR

Łukasz Szliselman, 19 marca 2014, 09:57

Firma Sony ujawniła Project Morpheus – okulary do wirtualnej rzeczywistości działające z konsolą PlayStation 4. Obecnie urządzenie istnieje w formie prototypu, więc nie wiadomo, kiedy trafi w ręce konsumentów. Pierwszą zapowiedzianą grą, która zaoferuje wsparcie dla okularów Sony jest EVE: Valkyrie.

Nowy Steam Controller zaprezentowany
Nowy Steam Controller zaprezentowany

Bartosz Woldański, 15 marca 2014, 12:23

Firma Valve ogłosiła, że nowy prototyp kontrolera Steam, nad którym pracuje w pocie czoła od wielu miesięcy, zostanie zaprezentowany podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference (GDC), która odbędzie się już w przyszłym tygodniu. Nie musimy jednak czekać do wydarzenia, by spojrzeć na odmieniony projekt gamepada, ponieważ do sieci trafiły obrazki prezentujące jego odświeżony wygląd.

DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014
DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014

Marcin Skierski, 6 marca 2014, 11:10

20 marca w trakcie imprezy Game Developers Conference 2014 odbędzie się wykład poświęcony bibliotekom DirectX 12. Anju Gosalia z firmy Microsoft przedstawi wtedy pierwsze szczegóły na temat nowej wersji technologii wykorzystywanej m.in. przez gry wideo.

Twórcy DirectX i OpenGL szykują odpowiedź na AMD Mantle
Twórcy DirectX i OpenGL szykują odpowiedź na AMD Mantle

Krzysztof Mysiak, 26 lutego 2014, 09:00

Wygląda na to, że w technologiach DirectX i OpenGL wkrótce zostaną wprowadzone innowacje, które przełożą się na znaczny skok wydajności w grach. Tym samym najwyraźniej szykuje się odpowiedź na „rewolucję”, jakiej od paru miesięcy próbuje dokonać firma AMD dzięki Mantle.