Zapowiedziano Grave - pecetowy sandbox z obsługą Oculus Rift
Studio Broken Window zapowiedziało grę Grave. Będzie to pecetowy sandbox z perspektywą pierwszoosobową, elementami survival horroru i wsparciem dla Oculus Rift.
W San Francisco ruszyła już tegoroczna edycja Game Developers Conference i wiele zespołów wykorzystuje tę imprezę do ujawnienia swoich nowych projektów. Jednym z nich okazało się studio Broken Window, które zapowiedziało Grave, czyli pierwszoosobowy sandbox z silnymi elementami survivalowym. W grze za dnia zajmiemy się eksplorowaniem świata i gromadzeniem zapasów, a w nocy spróbujemy odeprzeć ataki potworów. Dużą atrakcją powinno okazać się pełne wsparcie dla okularów VR Oculus Rift. Produkcja powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach, ale fakt, że autorzy korzystają z silnika Unity oznacza, że ewentualne późniejsze konwersje na konsole byłyby stosunkowo łatwe. Na razie twórcy nie są w stanie podać planowanej daty premiery.
Akcja Grave osadzona zostanie na ponurych i lekko surrealistycznych pustkowiach. Za dnia miejsce to ma być opustoszałe, a gracze będą najczęściej jedyną żywą istotą eksplorującą świat. Natomiast po zapadnięciu zmroku na żer wyjdą obrzydliwe potwory i rozpoczną polowanie. W nocy nie będziemy jednak bezbronną zwierzyną. Zamiast tego gracz otrzyma narzędzia, które umożliwią mu skuteczne odpieranie ataków. Będziemy odpędzali przeciwników m.in. za pomocą latarek, podpalonej benzyny i przenośnych generatorów światła. W grze nie znajdziemy tradycyjnego uzbrojenia, ale przy odrobinie sprytu inne przedmioty oraz ich kombinacje będą mogły z powodzeniem pełnić tę rolę.
Autorzy obiecują zaawansowany moduł sztucznej inteligencji, który sprawi, że przeciwnicy będą zachowywali się jak prawdziwe drapieżniki. Mają posługiwać się zarówno wzrokiem, jak i słuchem, będą potrafili po cichu podkradać się do gracza oraz współpracować z innymi potworami. Nie zabraknie oczywiście systemu rzemiosła pozwalającego na konstruowanie nowych przedmiotów ze zgromadzonych surowców i części.
Wraz z upływem czasu świat ma ulegać regularnym przeobrażeniom – pojawiać się będą nowe lokacje, a stare zostaną zmienione. Nie zabraknie także nowych przeciwników. Wszystko to oparte zostanie na proceduralnym systemie, więc za każdym razem czekają nas świeże doznania. Nie przeszkodzi to jednak grze w zaoferowaniu rozbudowanego wątku fabularnego. Będziemy mogli wcielić się w kilka różnych postaci i każda otrzyma własną opowieść oraz unikalny zestaw wyzwań.

Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Wocash Centurion

Po Minecraft'cie zaczęło się dziać wiele rzeczy. Survivale, sandboxy, gry niezależne, czy gry oparte na kostkach. Wszystkiego po trochu.
Kałasz Pretorianin

Nie uważacie, że po sukcesie gry Minecraft nastąpił marketowy boom jeśli chodzi o gry tego typu czyli survivalowy sandbox.
BloodPrince Senator

Na papierze brzmi fajnie, ale ten trailer i walka latarką raczej zniechęcają.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Kaszanka - jakis link do sciagniecia czy co?