Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2020, 12:11

autor: Damian Stróżek

Szef Epic Games - własność cyfrowa powinna być pojęciem uniwersalnym

Tim Sweeney, właściciel firmy Epic Games, podzielił się na Twitterze przemyśleniami dotyczącymi własności dóbr cyfrowych. Według niego powinny być one uniwersalne oraz dostępne dla wszystkich platform i sklepów.

Szef Epic Games - własność cyfrowa powinna być pojęciem uniwersalnym - ilustracja #1
Tim Sweeney - CEO Epic Games.

O tym, że Epic Games Store obiera bardzo różnorodne taktyki podboju rynku wiemy nie od dziś. Dzięki grom rozdawanym za darmo oraz polityce exclusive'ów, platforma Tima Sweeneya systematycznie zyskuje na popularności. Jednak parę dni temu szef Epic Games przedstawił na Twitterze całkiem nową strategię, a mianowicie ujednolicenie rynku dóbr cyfrowych. Pierwszym krokiem ku temu ma być integracja zakupów z Humble Bundle oraz połączenie biblioteki z GOG.

Współpraca z Humble Bundle oraz GOG to dopiero początek, bo Tim Sweeney zapowiada, że z czasem czeka nas więcej zmian:

Firma Epic Games jest zaangażowana we współpracę ze wszystkimi ekosystemami, które zechcą połączyć nasze sklepy i uznać uniwersalną własność.

Jednak Tim Sweeney idzie jeszcze o krok dalej, proponując różne rozwiązania tego, jak może wyglądać oraz przebiegać unifikacja sklepów i platform.

Tim Sweeney proponuje trzy strategie implementacji: federacyjną (każdy sklep zachowuje swoje zapisy własności, ale może się komunikować z innymi sklepami oraz je uznawać), w postaci biura informacyjnego (sklepy uzgadniają wspólną bazę danych o właścicielach) oraz zdecentralizowaną (system śledzący własność). Dodaje również, że na początek najlepszym rozwiązaniem byłaby strategia federacyjna, gdyż w najłatwiej ją wdrażać stopniowo.

Szef Epic Games - własność cyfrowa powinna być pojęciem uniwersalnym - ilustracja #2
Tim Sweeney ma bardzo ambitne plany, jeśli chodzi o unifikację platform.

Jak widać, plany CEO Epic Games są bardzo ambitne, a może nawet utopijne. Post wywołał również niemałe poruszenie w komentarzach. Jego autorowi zarzuca się, że mimo takich deklaracji platforma Epic Games Store nadal zawłaszcza sobie gry na wyłączność, tym samym ograniczając połączenie sklepów (warto wspomnieć tu o sytuacji gry Rocket League, która latem tego roku przejdzie na model F2P oraz zniknie ze Steam. W przypadku PC grę będzie można pobrać na platformie EGS).