Średniowieczna strategia Norland otrzymała kolejną testową aktualizację. Jej zawartość wygląda bardzo obiecująco. W grze pojawiła się nawet mechanika, dzięki której nasz sąsiad będzie mógł się u nas zadłużyć. Przynajmniej pewnym sensie.
Update #36 do Norland wyszedł z bety i trafił do domyślnej wersji gry wraz z kilkoma dodatkowymi poprawkami. Twórcy wyeliminowali drobne błędy (np. ze sporadycznie niedziałającymi przyciskami związanymi z dyplomacją), wprowadzili parę zmian typu quality of life (np. flagę informującą, jak długo chłopski terror będzie wpływał na migracje) oraz dostosowali balans (np. osłabiając o 35% myśli o grzechach na średnim poziomie). Ponadto sprzedawca rzadkich ksiąg będzie odwiedzał teraz włości gracza regularnie co 10 dni, a uczestnicy ceremonii otrzymają pozytywne myśli.
Strategia Norland otrzymała nową aktualizację w wersji beta. Patch oznaczony numerem #36 skupia się na optymalizacji, balansie, poprawkach błędów oraz jednej istotnej nowości, która może znacząco wpłynąć na sposób prowadzenia dyplomacji. Mowa o Debt of Honor – Długu Honoru – czyli nowym mechanizmie, który wynagradza wspieranie sąsiednich władców w trudnych sytuacjach.
Deweloperzy podkreślają, że łatka dostępna jest obecnie wyłącznie w wersji beta – do głównej wersji gry trafi dopiero po przetestowaniu przez społeczność. Ostatnią na ten moment pełnoprawną aktualizacją jest ta z 8 kwietnia, o numerze #35.
Największą nowością obecnie testowanej łatki jest Debt of Honor – mechanika, która dodaje głębi relacjom między królami. Jeśli wspomożesz sąsiada w trudnej sytuacji, np. obronisz go przed atakiem Nieświętej Hordy (Unholy Horde), wesprzesz jego spadkobiercę w rebelii lub uratujesz go od zagłady z rąk innego króla – władca ten będzie Ci winny przysługę.
Dług Honoru można spieniężyć w dowolnym momencie (o ile obaj królowie wciąż żyją), uzyskując np. traktat pokojowy, hojne trybuty, a nawet przyłączenie się danego państwa do naszych włości.
Patch #36 wprowadza też szereg zmian związanych z balansem rozgrywki. Oto kilka najważniejszych.
Deweloperzy skupili się także na optymalizacji gry, szczególnie pod kątem graczy budujących bogato udekorowane miasta. Poza tym dodano m.in.:
Lista błędów naprawionych w tej aktualizacji jest całkiem długa. Obejmuje m.in. tutorial, niepoprawne działanie niektórych myśli i cech postaci, softlocki (błędne zapisy) podczas bitw czy nieprawidłowe dziedziczenie pierścieni. Naprawiono też problemy z animacjami ognia, działaniem biskupów oraz... lordami bez rąk, którzy wcześniej nie mogli poprawnie zarządzać swoim ekwipunkiem.
5

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.