Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2022, 20:30

Syberia 5 jest nadal możliwa, mimo że Benoit Sokal nie żyje

Deweloperzy ze studia Microids przyznali, że na razie nie planują Syberii 5, choć Benoit Sokal zostawił im na nią materiał. Niewykluczone są również DLC do The World Before oraz remastery pierwszych odsłon serii.

Wydana w marcu Syberia: The World Before została przyjęta całkiem ciepło przez graczy i recenzentów. Mogłoby to zwiastować kontynuację – pytanie tylko, czy jest ona możliwa bez ojca serii, Benoita Sokala, który odszedł w maju zeszłego roku. Z sesji pytań i odpowiedzi przeprowadzonej dwa dni temu przez studio Microids na Reddicie wynika, że tak – legendarny twórca zostawił bowiem deweloperom materiał na sequel. Tym niemniej deweloperzy na ten moment nie mają w „oficjalnych” planach podobnego projektu.

Nasz recenzent ocenił Syberię 4 nieco chłodniej niż inni. Dlaczego? Dowiesz się tego z poniższego tekstu:

DLC do The World Before

Takiej odpowiedzi udzielił jednemu z internautów reżyser „czwórki”, Lucas Lagravette. Generalnie pytania o dalszy los marki przeważały podczas sesji. Dobra wieść jest taka, że nie wydaje się, aby cały cykl i postać Kate Walker miały zostać porzucone. Zanim jednak powstanie ewentualna „piątka”, studio Microids może pomyśleć o fabularnym DLC do The World Before. Jak zapewnił główny programista gry, Loic Bigot, materiały do niego już istnieją, choć samego dodatku również na ten moment nie ma w planach.

Remastery pierwszych Syberii

Fani serii chcieliby dostać nie tylko ciąg dalszy „czwórki” – czy to w postaci pełnoprawnej gry, czy choćby DLC – ale również remastery pierwszych części cyklu. Reżyser kreatywny Syberii: The World Before, Xavier Tual, stwierdził, że wszyscy obecni pracownicy studia chcieliby otrzymać szansę stworzenia odświeżonych wersji. „Kto wie?” – zakończył swoją wypowiedź deweloper, jakby sugerując, że decyzja w tej sprawie może się ważyć i niekoniecznie należy do autorów gry.

Obrany kierunek

Niezależnie od tego, którą z tych dróg pójdzie studio Microids, wspomniany już Loic Bigot zapewnił, że zespół dobrze odnajduje się w tworzeniu gier bazujących na narracji. A zatem czy z Syberią w tytule, czy nie, prędzej lub później dostaniemy kolejną względnie podobną produkcję ze stajni Francuzów.