Twórcy Level Zero: Extration ogłosili zakończenie rozwoju gry nieco ponad 2 tygodnie po premierze pełnej wersji. Trudno się dziwić, gdyż ta niezbyt zainteresowała graczy.
Nieco ponad 2 tygodnie po premierze ekstrakcyjnego FPS-a sci-fi z elementami survival horroru, Level Zero: Extraction, twórcy zapowiedzieli koniec jego rozwoju. We wpisie na Steamie przekazano, że produkcja nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań, więc utrzymanie jej jest „niemożliwe z finansowego punktu widzenia”.
Jako menedżer społeczności projektu, w imieniu DogHowl i tinyBuild informuję, że Level Zero: Extraction osiągnęło stan, który najprawdopodobniej będzie póki co jego ostateczną formą. Finalna łatka do gry wydana została 30 stycznia 2025 roku.
Twórcy podziękowali graczom za wsparcie oraz opublikowali krótkie Q&A (pytania i odpowiedzi) z najważniejszymi informacjami. Wynika z nich, że serwery Level Zero: Extraction pozostaną cały czas online, a w pierwsze czwartki każdego miesiąca przeprowadzane mają być resety danych. W przyszłości nie odbędą się też żadne weekednowe wydarzenia.
Chociaż twórcy dopiero teraz oficjalnie „zabili” swoje dzieło, tak naprawdę umarło ono już od dawno temu. Produkcja rozpoczęła żywot w 2022 roku, jeszcze jako Level Zero, jednak po dłuższym czasie ciszy została ogłoszona na nowo, tym razem z dodanym podtytułem Extraction.
Zadebiutowała we wczesnym dostępie w sierpniu zeszłego roku i w szczytowym momencie przyciągnęła na Steamie 2601 graczy. Wynik ten jednak bardzo szybko spadł, czemu nie pomogła nawet premiera wersji 1.0. W chwili pisania tej wiadomości w Level Zero: Extraction bawi się 8 osób, a w ciągu ostatnich 24 godzin najwięcej było ich 24 (via SteamDB).

Nieciekawie wyglądają również recenzje gry na Steamie. Wystawiono ich ponad 2 tysiące, lecz jedynie 57% z nich jest pozytywnych. Jeszcze gorzej wypadają opinie z ostatnich 30 dni – tych jest 67, z czego przychylne stanowią zaledwie 23%. Część z nich wystawiono po omawianym ogłoszeniu, jednak nawet te sprzed jego opublikowania zawierają uwagi, że tytuł jest nieciekawy, a aktualizacja 1.0 była rozczarowująca.
Pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy wyciągną lekcję z Level Zero: Extraction i zdobytą wiedzę wykorzystają przy tworzeniu następnej gry. Ta według ogłoszenia ma być wieloosobowym tytułem nastawionym na kooperację.
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).