Survival z wielkim, otwartym światem zaczął powstawać „bez konkretnego planu”, a twórcy nie wiedzieli, czy ma sens. Oto ile potrwa early access Prologue: Go Wayback!
Brendan Greene, twórca survivalu Prologue: Go Wayback!, opowiedział szerzej o trudnych początkach pracy nad grą. Dowiedzieliśmy się także, jak długo tytuł będzie rozwijany w ramach early accessu.

Twórcy survivalu Prologue: Go Wayback! powoli kończą fazę playtestów i szykują się do debiutu gry we wczesnym dostępie. Niedawno szef studia PlayerUnknown Productions, Brendan Greene, udzielił wywiadu serwisowi Epic Games, w którym opowiedział więcej o procesie twórczym oraz przyszłości tytułu.
Jak się okazuje, początki pracy nad grą z ogromnym otwartym światem nie były wcale łatwe. Greene musiał przekonywać współpracowników do rozpoczęcia projektu, a sam plan produkcji nie był konkretny.
Nie mieliśmy poważnego planu. Zespół liderów, który miałem na początku, do półtora roku temu nie był odpowiedni do kierowania studiem. Nie mieli wystarczającego doświadczenia w tworzeniu gier. Nie sądzę, żeby w pełni zaakceptowali moją wizję. Byłem fotografem, grafikiem, a potem ktoś dał mi kupę pieniędzy i studio. Miałem bardzo małe doświadczenie, więc zostałem rzucony na głęboką wodę.
Mimo wszystko deweloperowi odpowiedzialnemu za strzelankę PUBG udało się wystartować z kolejnymi etapami produkcji i konsekwentnie je realizować. Wkrótce ma rozpocząć się też early access, który potrwa co najmniej rok.
To długi, ponad roczny early acces. Dalej czeka nas kilka lat wsparcia po premierze. Jeszcze dokładnie tego nie rozplanowaliśmy – powiedział reżyser Scott Davidson, który także uczestniczył w rozmowie.
Niestety na razie nie poznaliśmy dokładnej daty debiutu Prologue: Go Wayback! we wczesnym dostępie. Greene w wywiadzie wyraził ekscytację nadchodzącym survivalem, w którym „opowiadamy swoją historię”, ale zaznaczył również, że gameplay nadal wymaga dopracowania i poprawy balansu.
Artysta przypomniał też o jednym z celów powstania omawianej gry, czyli zebraniu funduszy na dalsze opracowywanie Projektu Artemis, mającego być sieciowym sandboxem.