Sukces Kickstartera projektu Dreamfall Chapters: The Longest Journey
Mamy dobre wieści dla fanów przygodówek. Kickstarter Dreamfall Chapters: The Longest Journey przekroczył już wymaganą kwotę minimalną. Autorzy ujawnili kolejne progi zbiórki, które umożliwią dalszą rozbudowę projektu.

Dreamfall Chapters: The Longest Journey dołączyło do listy kickstarterowych sukcesów. Twórcom udało się już przekroczyć wymagane minimum w wysokości 850 tys. dolarów. Do końca akcji pozostały trzy tygodnie, więc zgromadzona kwota bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu.
- Dreamfall Chapters: The Longest Journey – strona Kickstartera
- Dreamfall Chapters: The Longest Journey – strona oficjalna gry
Autorzy podążyli za przykładem innych popularnych zbiórek i ustalili kolejne progi finansowe, które umożliwią dodatkowe rozbudowanie projektu. Przy 900 tys. dolarów opracowane zostaną wersje na systemy operacyjne Linux i OSX. Osiągnięcie 950 tys. pozwoli na wprowadzenie do gry nowej lokacji w postaci Wielkiej Biblioteki Mercurii. Znajdziemy tam m.in. masę tekstów, które znacząco wzbogacą naszą wiedzę o świecie gry i jego historii. Natomiast uzbieranie miliona dolarów oznaczać będzie wydłużenie kampanii o nowe lokacje, bohaterów i wątki poboczne. Autorzy mają w planach również kolejne progi (aż do dwóch milionów dolarów), które ujawnione zostaną po osiągnięciu tych już wyznaczonych.
Przypomnijmy, że Dreamfall Chapters: The Longest Journey ma stanowić zwieńczenie przygodówkowej trylogii rozpoczętej w 1999 roku. Gra powstaje w studiu Red Thread Games, w skład którego wchodzą ludzie odpowiedzialni za dwie poprzednie odsłony, w tym ojciec serii Ragnar Tornquist. Wzorem Dreamfall produkcja zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę, ale mechanizmy rozgrywki będą bardziej zbliżone do The Longest Journey. Nie uświadczymy żadnych sekwencji walki czy innych sekcji zręcznościowych i zamiast tego zabawa skoncentruje się na typowo przygodówkowej eksploracji świata, prowadzeniu rozmów oraz rozwiązywaniu zagadek. Wszystko to będziemy wykonywali za pośrednictwem klasycznego interfejsu point-n-click.
Kickstarter Dreamfall Chapters: The Longest Journey dobiegnie końca 10 marca. Sama gra obecnie powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a jej premiera planowana jest na listopad przyszłego roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
- Kickstarter
- Ragnar Tornquist
- Red Thread Games
- PC
Komentarze czytelników
Matekso Generał
Świetny interes zrobili, to jest czego potrzebował Ragnar i jego kolesie.
Fristron Pretorianin
@djmaciek: Co za stek bzdur. Najniższe pledges to 20-25$, czyli jakieś 60-80zł. I dostajesz za to grę. To zwykłe pre-purchase, które umożliwia zrobienie gry. A jak ktoś chce dorzucić im się więcej, to już jego sprawa.
Jeśli ruch pozwalający na stworzenie gier niszowych zamiast fefnaftej strzelanko-mmo-free2play-NFSFIFY tak Cię oburza, to idź grać w gry od EA i Activi$ion. Większość graczy jest zmęczona korporacyjnym pośrednictwem, a to, co się wyrabia na Kickstarterze to kapitalizm w czystej postaci - twórcy wreszcie znaleźli sposób, by dotrzeć do klientów, którzy nie chcą Dead Space 18 i Call of Duty 60. I są gotowi dać pieniądze na fajny pomysł na grę chętniej niż na AAA produkcję która powtarza te same schematy od siedmiu lat.
Jest popyt, jest podaż, wszystko jest jak najbardziej w porządku, a Twój butthurt to jakiś nonsens.
Predi2222 Legend
Jeśli ruch pozwalający na stworzenie gier niszowych zamiast fefnaftej strzelanko-mmo-free2play-NFSFIFY tak Cię oburza, to idź grać w gry od EA i Activi$ion. Większość graczy jest zmęczona korporacyjnym pośrednictwem, a to, co się wyrabia na Kickstarterze to kapitalizm w czystej postaci - twórcy wreszcie znaleźli sposób, by dotrzeć do klientów, którzy nie chcą Dead Space 18 i Call of Duty 60. I są gotowi dać pieniądze na fajny pomysł na grę chętniej niż na AAA produkcję która powtarza te same schematy od siedmiu lat.
Jest popyt, jest podaż, wszystko jest jak najbardziej w porządku, a Twój butthurt to jakiś nonsens.
Pięknie powiedziane ,Dreamfall i TLJ to gry z historią,a fani mogą się do tej historii dołożyć "swoją cegiełkę" .
[8]
Lepiej "dawać kasę" na zakończenie dobrego "cholerstwa" niż co roku dawać kasę na ten sam tasiemiec .
Kazioo Senator
@djmaciek
Sprawdź pojęcia "kapitalizm", "popyt" i "podaż". Skoro znaleźli klientów na te "bzdety", to jest zapotrzebowanie - to jest takie proste. Istnieje platforma do produkcji gier przypominająca Kickstartera, w której stajesz się inwestorem i czerpiesz zyski wg swojego udziału, a jakoś nie zauważyłem, by zyskała popularność. Widać fani chcą po prostu zagrać w grę, a nie inwestować kapitał.
zanonimizowany735426 Pretorianin
Zakończyli Dreamfalla cliffhangerem to ludzie pewnie dają kasę, żeby się dowiedzieć jak się skończy to cholerstwo. W końcu czekają już ponad 6 lat.