Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 grudnia 2013, 07:21

autor: Adrian Werner

Street Fighter: Battle Combination - karciankowa adaptacja cyklu zmierza na urządzenia mobilne

Firma Capcom szykuje się do wydania Street Fighter: Battle Combination, czyli mobilnej karcianki, w której za pomocą skomponowanych własnoręcznie talii stoczymy taktyczne bitwy z innymi graczami lub sztuczną inteligencją.

Ostatnio wydaje się, że wydawcy są zdeterminowani przerobić na mobilne karcianki jak najwięcej słynnych marek. Kilka dni temu pisaliśmy o takiej adaptacji cyklu Tomb Raider, a teraz firma Capcom ujawniła podobne plany w stosunku do swojej najpopularniejszej serii bijatyk, czyli Street Fighter.

    - Street Fighter: Battle Combination - oficjalna japońska strona gry

Street Fighter: Battle Combination oparte zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami i ukaże się na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Obecnie potwierdzono jedynie rychłą premierę w Japonii, ale trudno sobie wyobrazić, by gra nie doczekała się wersji anglojęzycznej.

Rozgrywka sprowadza się do pojedynków jeden na jednego między dwoma pięcioosobowymi grupami wojowników. Zadaniem gracza jest łączenie ataków w potężne kombinacje i rozgrywka przypomina wizualnie bijatykowe odsłony cyklu, tyle że w Street Fighter: Battle Combination każdy cios posiada przypisaną mu oddzielną kartę. Osiągnięcie sukcesu wymagać ma zagrywania tych kart we właściwej kolejności, tak aby połączyły się w potężne kombinacje, zadające więcej obrażeń niż poszczególne ataki. Na siłę techniki wpłynie także stan zdrowia drużyny. Ponadto wszystkie zagrania mają posiadać przypisany koszt w punktach energii, dzięki czemu gracze nie będą mogli zbyt swobodnie szastać najpotężniejszymi atakami.

Japończycy mogą już bawić się otwartą betą Street Fighter: Battle Combination w wersji na Androida. Premiera finalnego wydania zapowiadana jest na najbliższe tygodnie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej