Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2022, 16:34

Wymagania sprzętowe Stray na PC są zaskakująco niskie

Stray może i ukaże się na PlayStation 5, ale na szczęście nie przełoży się to na wysokie wymagania sprzętowe na komputerach osobistych.

W przyszłym miesiącu ukaże się „kocia” gra przygodowa Stray, nie tylko na konsolach PlayStation (4 i 5), ale i na pecetach. Na karcie gry na Steamie podano już wymagania sprzętowe. Możecie je sprawdzić poniżej.

Stray – wymagania sprzętowe

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  2. Procesor: Intel Core i5-2550K / AMD FX-8350
  3. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 650 Ti / AMD Radeon R7 360
  4. Pamięć RAM: 8 GB
  5. Miejsce na dysku twardym: 10 GB

Zalecane wymagania sprzętowe

  1. System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  2. Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600
  3. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB VRAM) / AMD Radeon R9 290X (4 GB VRAM)
  4. Pamięć RAM: 8 GB
  5. Miejsce na dysku twardym: 10 GB

Jeśli obawialiście, że wydanie gry na PlayStation 5 przełoży się także na „next-genowe” wymagania na pecetach, możecie odetchnąć z ulgą. Stray nie zajmie wiele miejsca na dysku ani też nie wymusi zakupu współczesnej karty graficznej lub procesora. To dobrze, bo dzieło studia Blue Twelve zapowiada się na jedną z ciekawszych premier bieżącego roku – rzućcie okiem na poniższy zwiastun, jeśli chcecie się przekonać, z czego bierze się ten hurraoptymizm.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

E3 2021