Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 listopada 2021, 14:15

autor: Qskan

Stracił cały ekwipunek w Diablo 2: Resurrected - warto uważać na ten błąd

Okazuje się, że trzeba uważać na wytwarzanie przedmiotów w Diablo 2: Resurrected. Jak pokazuje przykład jednego gracza, po przekroczeniu pewnej liczby przedmioty mogą całkowicie zniknąć z ekwipunku.

W SKRÓCIE:
  1. Jeden z użytkowników Reddita doświadczył przykrego buga podczas gry w Diablo 2: Resurrected – gdy wytworzył 100 Caster amuletów, zniknął jego cały ekwipunek.
  2. Okazuje się, że błąd najprawdopodobniej ma podłoże jeszcze w oryginalnej wersji Diablo 2 i spowodowany jest przekroczeniem limitu kilobajtów na daną postać.

Wyobrażacie sobie, że po poświęceniu wielu godzin na zbieranie i tworzenie przedmiotów, dorobek waszej pracy po prostu sobie bezpowrotnie znika? Takiej nieprzyjemnej sytuacji mogą doświadczać niektórzy gracze Diablo 2: Resurrected, a wszystko za sprawą buga, który niesie za sobą spore konsekwencje.

Jak donosi użytkownik Reddita o pseudonimie Anomalous1436, gdy wytworzył sto Caster amuletów wszystkie przedmioty, które posiadał w ekwipunku zniknęły; przepadło też kilka amuletów, które nie zostały przełożone do skrytki. Co prawda większość rzeczy ze skrytki pozostała na swoim miejscu, ale wartość przedmiotów, które gracz utracił i tak była znaczna.

Stracił cały ekwipunek w Diablo 2: Resurrected - warto uważać na ten błąd - ilustracja #1
Stracił cały ekwipunek w Diablo 2: Resurrected - warto uważać na ten błąd - ilustracja #2
Przedmioty zniknęły, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, Źródło: Reddit

Ta sytuacja nie jest jedynym przypadkiem, kiedy dorobek postaci znikał z powodu craftingu; podobne problemy zgłaszali gracze także na oficjalnym forum Blizzarda.

Dlaczego takie sytuacje mają w ogóle miejsce? Jak tłumaczy inny gracz na forum, ma to związek z limitami miejsca w plikach postaci w grze:

[Ten błąd – dop. red] ma związek z przekroczeniem limitu 8KB pliku na twojej postaci. Jest to już znany i niefortunny problem. Nie należy trzymać wielu wycraftowanych rzeczy z jednego slotu na jednym bohaterze.

edit: Nie ma to nic wspólnego z DDoS-em, Deweloperzy zapomnieli zwiększyć limit postaci. W dawnych czasach postać ulegała uszkodzeniu, jeśli przekroczyła 8KB, więc zamiast tego blizzard wybierał niektóre przedmioty do usunięcia, aby nie uległy całkowitemu uszkodzeniu. Teraz z większym stashem 10x10 można łatwo osiągnąć limit, stąd puf przedmiotów.

– redditowicz tdotrollin.

Niestety, nie wydaje się, żeby Blizzard zamierzał zwrócić utracone przedmioty pechowcom. Pozostaje pytanie, czy ów ponad dwudziestoletni błąd da się w łatwy sposób wyeliminować? Dla graczy byłoby zdecydowanie lepiej, gdyby odpowiedź była twierdząca.