Poświęcił grze 15 lat, ale był bliski porażki, bo można ją ukończyć w mniej niż 2 godziny i zwrócić

Poświęcenie grze 15 lat i odniesienie sromotnej porażki to scenariusz, którego żaden deweloper nie chciałby przeżyć. Twórca pewnej gry zdołał się uratować dzięki wielkiej pasji.

Sonia Selerska

Poświęcił grze 15 lat, ale był bliski porażki, bo można ją ukończyć w mniej niż 2 godziny i zwrócić, źródło grafiki: Nintendo.
Poświęcił grze 15 lat, ale był bliski porażki, bo można ją ukończyć w mniej niż 2 godziny i zwrócić Źródło: Nintendo.

Bywa, że unikalne gry, tworzone latami przez małe zespoły, nigdy nie zdobywają popularności i koniec końców doprowadzają autorów do bankructwa. To ryzyko, które pełni pasji deweloperzy gier niezależnych często podejmują jednak zupełnie świadomie. Owa pasja w przypadku argentyńskiego twórcy gry Storyteller pozwoliła mu przezwyciężyć serię trudności.

Inspirująca historia nieoczekiwanego hitu

Storyteller to gra logiczna o budowaniu historii. Tytuł zadebiutował 23 marca. Podczas rozgrywki wcielamy się w autora obrazkowych opowiadań i decydujemy o występujących w nich postaciach czy scenach, których kombinacje decydują o wielu unikalnych zakończeniach.

Gra, która ostatecznie zyskała przychylność graczy i recenzentów, została wyprodukowana przez jednego człowieka – Daniela Bermenguiego, który poświęcił na jej stworzenie blisko 15 lat. Mimo to w pierwszych dniach po premierze wszystko przemawiało za tym, że projekt okaże się jedną z najbardziej spektakularnych porażek w branży gier niezależnych.

Perełka ofiarą systemu i późniejsze odbicie się od dna

Jak wielu graczy doskonale wie, na Steamie, będącym najpopularniejszą biblioteką gier na świecie, istnieje zasada zwrotów, która w wielu przypadkach prowadzi do „żerowania” na twórcach gier indie.

W przypadku każdej gry kupionej na Steamie jesteśmy w stanie dokonać jej zwrotu, jeśli nie graliśmy w nią więcej niż 2 godziny. Odnosi się to także do gier, których ukończenie zajmuje mniej niż 120 minut, tym samym pozwalając na przejście gry i otrzymanie pełnego zwrotu pieniędzy za nią.

Storyteller należy do grona tych krótkich tytułów, co skłoniło wielu graczy do szybkich zwrotów, odbierających twórcy zarobek oraz psujących ogólną opinię gry.

Poświęcił grze 15 lat, ale był bliski porażki, bo można ją ukończyć w mniej niż 2 godziny i zwrócić - ilustracja #1
Źródło: Steam

Z czasem jednak coraz więcej osób zaczęło dostrzegać urok i unikalność Storyteller, podbijając grę w rankingach i honorując wysiłek autora.

Bermengui w wywiadzie dla CNN Espanol skomentował temat długości jego gry:

Włożyliśmy wiele wysiłku w to, by uczynić ją przystępną dla osób, które nie grają w gry wideo. Staraliśmy się trzymać jak najdalej od koncepcji, które zwykle napędzają nowe projekty. Dla nas etapem uczynienia produkcji przystępnej dla ludzi, którzy nie grają w gry, była rezygnacja z przygotowania doświadczenia na dziesięć godzin.

Jednocześnie twórca ogłosił, że pracuje nad darmową aktualizacją, która ma wydłużyć czas rozgrywki. Ma to być jego odpowiedź na wsparcie, jakie otrzymał od graczy.

Jeśli i Wy szukacie krótkiego, niepowtarzalnego doświadczenia, gra Storyteller jest dostępna na Steamie w cenie 62,99 zł. Tytuł posiada polską wersję językową.

Storyteller

Storyteller

PC Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 23 marca 2023

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Sonia Selerska

Autor: Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Logiczne
2023-05-08
22:49

Legion 13 Senator

Legion 13

No jasne że zwracają, gość za 15$ sprzedaje grę która jest mniejsza niż niektóre dema. Na stronie gry nigdzie nie wspomina że to gra na 90 minut, jakbym kupił tę grę w ciemno za 60zł to też czułbym się oszukany i zwróciłbym ją.

Komentarz: Legion 13
2023-05-09
03:32

Bonaducci Chorąży

I właśnie dlatego system wersji próbnych czy demonstracyjnych powinien wrócić. Niech sobie będą różne modele. Niektóre gry ograniczone czasowo, szczególnie multiplayer. Niektóre gry ograniczone postępem, tylko prolog, tylko do jakiejś populacji, tylko do jakiegoś momentu w progresji. Ot, jak beta Diablo IV. A jak ktoś chce, to niech zrobi specjalną wersję demo stracyjną. Bierzesz za friko, próbujesz i decydujesz. Obecny model jest nastawiony na wykorzystanie graczy. Musisz zapłacić często więcej niż w innych miejscach aby móc wypróbować grę i jak się nie spodoba, to może możesz zwrócić. Jak grasz z zegarkiem na ręku. To jest miecz obosieczny, z jednej strony gracze ryzykują tym, że gra im się nie spodoba w 3h, ale nie mogą oddać tytułu za 500zł, z drugiej strony gra może być tak krótka, że przejdą i oddadzą. Steam jako największy gracz powinien rozważyć jak ulepszyć ten system, bo do tej pory ogrom ludzi polega na piratach. Sam wielokrotnie ściągałem piraty gier tylko po to, aby je wypróbować bez płacenia za coś, czego nie jestem pewien. Prawie wszystko ląduje w śmietniku dosyć szybko i nie muszę się bawić w zwroty i pilnować, czy nie przekroczyłem czasu potrzebnego do oddania. Szczególnie, jeśli samo zapoznanie się z interfejsem czy stworzenie postaci czasem zajmuje zbyt dużo czasu.

Komentarz: Bonaducci
2023-05-09
11:59

KrwawieZdupska Legionista

15 lat tworzył grę którą można przejść w mniej niż 2 godziny??? To nie deweloper, to zwykły nieudacznik...

Komentarz: KrwawieZdupska
2023-05-09
12:09

Malf Pretorianin

Jak by sie uczciwiej wycenił to nie mial by tylu zwrotów, za Horizon Zero trzeba dać mniej niż za indyka z łączeniem obrazków :)

Komentarz: Malf
2023-05-10
15:17

arkadiuszr Junior

Za wysiłek warto zapłacić gotówką a nie być karmą dla sieci neuronowych agencji reklamowych i innych. Widziałem rekord ukończenia Skyrim, sam gram od paru lat i smuci mnie to, że powoli się zbliżam do końca głównej fabuły... Placisz za przyjemność grania nie za czas poświęcony na zdobywanie pucharków ????????

Komentarz: arkadiuszr

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl