Stellaris dopiero się rozkręca, gra ma „niemal nieskończony potencjał”
12 maja Stellaris, czyli kosmiczna strategia 4X od firmy Paradox, otrzyma dużą aktualizację 2.7, noszącą nazwę Wells. Twórcy zapewnili, że mimo czterech lat na karku tytuł wciąż będzie rozwijany w przyszłości.
- 9 maja kosmiczna strategia Stellaris będzie obchodziła 4. urodziny.
- Z tej okazji na forum Paradoxu pojawiło się specjalne wydanie dziennika deweloperskiego, w którym twórcy wspominają elementy, które przez ten czas pojawiły się w grze.
- Ponadto zapowiedzieli oni nową aktualizację – 2.7 Wells. Wprowadzi ona do tytułu liczne poprawki i nowości.
- Rozwój Stellaris będzie trwał.
Jutro kosmiczna strategia 4X Stellaris będzie obchodziła czwarte urodziny. Wydarzenie to stało się dla firmy Paradox okazją do małych wspominek najważniejszych elementów, które od momentu premiery pojawiły się w tytule. Na liście znalazły się między innymi potężne Lewiatany, system archeologii, przerobiona ekonomia, imperia maszyn, artefakty, lepsze federacje, tradycje oraz szereg perków wzmacniających frakcję gracza i mnóstwo innych rzeczy, o których przeczytacie w tym miejscu. Jak jednak zdradzili twórcy, to dopiero początek historii i możemy z ekscytacją patrzeć w przyszłość, gdyż „Stellaris ma niemal nieskończony potencjał”. Pierwszym etapem dalszego rozwoju tytułu będzie duża rocznicowa aktualizacja, oznaczona numerem 2.7 (która zadebiutuje jako patch 2.7.1). Pojawi się ona 12 maja, czyli w przyszły wtorek.

Aktualizacja 2.7 do Stellaris nosi nazwę Wells i będzie darmowa dla wszystkich posiadaczy gry. Rzeczy, które poprawi bądź wprowadzi ona do tytułu, zostały podzielone na siedem kategorii. Wielu zapewne zainteresuje przede wszystkim ta pierwsza, gdyż obejmuje ona nowości. Wśród nich możemy wymienić przeszło 70 zremasterowanych assetów dźwiękowych, efekty wizualne, wydarzenia, dodatkowe edykty oraz rezolucje, a także kolejne środowiska planet i elementy kosmicznej fauny.
Drugą z kategorii elementów, które zostaną wprowadzone do Stellaris dzięki aktualizacji Wells, są zmiany w balansie. Obejmą one między innymi niektóre edykty. Trzecią są poprawki w działaniu oraz stabilności tytułu. Czwarta dotyczy zmian w interfejsie (zmiana pozycji niektórych rzeczy wyświetlanych na ekranie, by zwiększyć przejrzystość, ładniejszy obrazek ilustrujący wydarzenie Feral Overload itp.), piąta ulepszeń AI (komputerowe imperia mają lepiej radzić sobie na polu ekonomii, wojny czy polityki wewnętrznej), szósta jest związana z nowymi opcjami dla modderów, a siódma z naprawą szeregu błędów technicznych, czy to związanych z warstwą audiowizualną, czy też samą rozgrywką. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj (musicie kliknąć na przycisk SPOILER: FULL PATCH NOTES 2.7.1).
Jeśli jeszcze nie posiadacie gry Stellaris, a zainteresowała Was ona, to zajrzyjcie do naszej Growej Porównywarki Cenowej. Tytuł można zakupić na PC już za 34,13 złotych. Przypominamy, że jest on dostępny również na PlayStation 4 oraz Xboksie One.
- Oficjalna strona gry Stellaris
- Recenzja gry Stellaris - Paradox podbija kosmos
- Stellaris - poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- strategie 4X
- Paradox Interactive
- strategie kosmiczne
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany1314550 Pretorianin
Fajnie, ale mogliby też popracować nad optymalizacją żeby gra tak bardzo nie zwalniała w późniejszej fazie rozgrywki. To samo zresztą tyczy się ich pozostałych wciąż rozwijanych gier, na przykład Hearts of Iron 4, który ma ten sam problem.
keeper_4chan Generał

Uwielbiam tą grę, lecz czas zjada jak krakers.
zanonimizowany1296099 Generał
Jakby co to przez 5 dni można Stellaris ograć z free. Duży update się pojawił, sporo zmian, bardzo dobry moment na zapoznanie się z grą.
https://store.steampowered.com/app/281990/Stellaris/?l=polish
Raszer87 Junior
Siema, jest tu ktoś , kto by chciał wbić na coś i odpowiedzieć mi na prę pytań o tą gre?
Bardzo mi się ona podoba, ale jest mega skomplikowana :)
Bezi2598 Legend
Gra dostaje coraz więcej fajnych nowości, ale AI to dalej porażka. Poziom trudności to kompletnie przegięte bonusy dla przeciwników (które swoją drogą można obrócić na swoją korzyść) zamiast uczenia ich rozsądnego zarządzania surowcami, badaniami i strategią na rozwój imperium.
Niestety bez kompletnego revampu AI się nie obejdzie.