Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2023, 12:18

Steam z nową metodą pobierania? Ma uratować ludzi z wolnym internetem

Kolejne ślady w kodzie Steama dowodzą, że Valve szykuje przydatną funkcję dla osób grających na platformie firmy na wielu urządzeniach.

Źródło fot. Valve Software.
i

Steam może wprowadzić funkcję, która ułatwi instalowanie gier na wielu urządzeniach. Pavel Djundik, twórca serwisu SteamDB, zauważył, że ostatnia aktualizacja beta wprowadziła do kodu platformy kolejną wzmiankę na temat opcji przesyłania gier w sieci lokalnej.

Pierwsze wzmianki na ten temat pojawiły się w październiku 2022 roku (via Pavel Djundik na Twitterze). Co więcej, już wtedy niektórzy zdołali uruchomić tę funkcję, aczkolwiek nie działała stabilnie.

Steam jak torrenty

Jak donosił Djundik, Valve planuje wykorzystać system peer-to-peer, by umożliwić przesyłanie danych Steama między urządzeniami podłączonymi do tej samej sieci lokalnej. W praktyce oznacza to, że użytkownik będzie mógł pobierać swoje gry lub aktualizacje nie z Internetu, lecz z innego urządzenia, na przykład z PC na Steam Decka.

Takie rozwiązanie powinno zainteresować przede wszystkim osoby z wolniejszym lub mniej stabilnym łączem, oszczędzając im mozolnego pobierania z Internetu na każdy urządzeniu z osobna. Niemniej Djundik sugeruje, że w przypadku zainstalowanych gier proces będzie też szybszy dlatego, że pominie krok odszyfrowywania spakowanych danych.

Ograniczenia dostępu

Tyle wiedzieliśmy już w październiku. Dane z nowej aktualizacji potwierdzają, że prace nad tą funkcją postępują, ale też zdradzają, że Steam pozwoli ograniczyć, skąd pobieramy pliki. Będziemy mogli pozwolić na transfer z lub do własnych urządzeń, ale też od znajomych lub dowolnego użytkownika.

Oficjalnie Valve nadal nie wspomina o tej funkcji, nie sposób więc zgadnąć, kiedy trafi ona na Steama, chociażby do wersji beta. Oby firma nie kazała nam czekać tę nowość zbyt długo.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej