Todd Howard udzielił wywiadu, w którym określił Starfield jako „spotkanie NASA, Indiany Jonesa i Ligi Niezwykłych Dżentelmenów”. Jednocześnie podkreślił on, że produkcja ma pod względem konstrukcji przypominać Skyrima. Dowiedzieliśmy się również, że za napisanie muzyki odpowiada Inon Zur.
Podczas wczorajszego pokazu Xbox & Bethesda Games Showcase zaprezentowany został Starfield, czyli kosmiczne RPG od Bethesdy. Dodatkowo, główny producent wykonawczy studia, Todd Howard, udzielił wywiadu serwisowi The Telegraph, w którym to poruszał tematy związane z produkcją (via Eurogamer). Dzięki temu tytuł, do tej pory pozostający zagadką, powoli odkrywa przed nami swoje karty.
Howard w czasie rozmowy stwierdził, że Starfield przypomina „spotkanie NASA, Indiany Jonesa i Ligi Niezwykłych Dżentelmenów”. Świat gry ma być wypełniony różnego rodzaju historiami, które będziemy mogli poznawać. Według dewelopera całość będzie mieć strukturę zbliżoną do innej produkcji Bethesdy – Skyrima.
W grze jest wiele frakcji, ale my zostajemy członkiem tej głównej. Pod względem struktury gry jest trochę jak w Skyrimie, bo jesteś tym, kim chcesz, i są różne grupy, do których możesz dołączyć, obierając własną ścieżkę.
Dodatkowo, na kanale studia Bethesda na YouTube pojawił się krótki filmik Into the Starfield: The Journey Begins, który pokrywa się ze słowami Howarda. Dowiadujemy się z niego, że w trakcie przygody wcielimy się w członka frakcji kosmicznych eksploratorów znanej jako Constellation. Całość zostanie skonstruowana w taki sposób, by każdy mógł robić w niej co chce. Jednocześnie twórcy chcą, byśmy w czasie przygody rozmyślali na temat zagadek ludzkości. Materiał ten możecie zobaczyć poniżej.
Przy okazji poznaliśmy również kompozytora, który zajmuje się muzyką w Starfield. Jest nim Inon Zur, który już niejednokrotnie współpracował z Bethesdą. Jego utwory możemy usłyszeć w grach z serii Fallout.
Starfield ma trafić na rynek 11 listopada 2022 roku. Tego samego dnia wypadają również jedenaste urodziny Skyrima, co patrząc na słowa Howarda, ma znaczenie symboliczne. Produkcja będzie dostępna na PC i Xboksie Series X|S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.