Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2020, 10:54

autor: Aquma

Star Citizen - brak obiecanych wieści o Squadron 42 irytuje fanów [aktualizacja]

Część fanów Star Citizen i Squadron 42 postanowiła wypomnieć deweloperom niewystarczające informacje o postępach w pracach nad drugim z tytułów. W marcu tego roku twórcy obiecywali, że będą przekazywali tego typu wieści znacznie częściej niż dotychczas, ale niestety obietnica ta nie została dotrzymana.

Aktualizacja:

Twórcy ze studia Cloud Imperium Games poinformowali, że obiecany film poświęcony postępowi prac nad Squadron 42 wciąż jest w planach i powinien pojawić się w przeciągu kilku tygodni. Otrzymamy też parę innych rzeczy, w tym obszerną aktualizację tzw. Public Roadmap, czyli dokumentu obrazującego plany rozwoju gry.

Oryginalna wiadomość:

Star Citizen - brak obiecanych wieści o Squadron 42 irytuje fanów [aktualizacja] - ilustracja #1
Nowe informacje o Squadron 42 pojawiają się właściwie wyłącznie w miesięcznych raportach.

W SKRÓCIE:

  1. gracze oczekujący na Squadron 42 irytują się z powodu niewystarczająco wyczerpujących wieści na temat postępów w pracach nad tym tytułem;
  2. w marcu deweloperzy obiecywali, że poza publikowaniem comiesięcznych raportów będą informowali o procesie produkcji gry także w innych materiałach;
  3. Squadron 42 jest finansowany ze zbiórki crowdfundingowej.

Gracze zainteresowani symulatorem kosmicznym Squadron 42 postanowili zwrócić uwagę deweloperom ze studia Cloud Imperium Games. Powodem ich irytacji są niewystarczające informacje na temat postępów w pracach nad wspominanym tytułem. Na forum Reddit pojawił się obszerny wątek, w którym fani wylewają swoje żale i zgłaszają różnorakie zastrzeżenia do działań deweloperów.

Fani mają dość złamanych obietnic

Podstawowym problemem jest fakt, że poza miesięcznymi raportami (ostatni został opublikowany 8 lipca), wieści na temat Squadron 42 nie pojawiają się w żadnych innych źródłach. Według niektórych graczy jest tak dlatego, że przyzwyczaili twórców do bezkrytycznego wsparcia i akceptowania ich działań.

Jest tak dlatego, że ciągle sygnalizujemy, że wszystko jest w porządku. Co drugi miesiąc pada nowy rekord w finansowaniu. Ludzie nie przestają kupować nowych statków. Nie ma powodu, żeby Cloud Imperium Games cokolwiek zmieniali. Mogą mówić i robić co chcą, a ludzie ciągle rzucają w nich pieniędzmi. Jeśli nie dojdzie do zauważalnego spadku finansowania - choćby na jakiś czas - to nie sądzę, by cokolwiek się zmieniło – stwierdza Valdenburg.

Warto odnotować, że twórcy złamali obietnicę złożoną w marcu tego roku. Zapewniono wówczas, że wieści na temat Squadron 42 będą się regularnie pojawiały w dodatkowych materiałach wideo, na sesjach AMA (ang. Ask Me Anything – pol. zapytaj o cokolwiek) i w filmach Inside Star Citizen. Niestety nic takiego nie ma miejsca.

Ze skutkiem natychmiastowym włączymy więcej zawartości związanej ze Squadron 42 do naszych regularnych Raportów Sprint w ramach ISC (Inside Star Citizen - przyp. red.), materiałów Calling All Devs, sesji AMA (Ask Me Anything) i innych materiałów. Oprócz zaplanowanych rzeczy, takich jak Raport Miesięczny SQ42, pragniemy przeprowadzać regularne wideorozmowy z Brianem Chambersem i różnymi członkami zespołu Squadron 42 – czytamy w notce z 13 marca.

To coś więcej niż narzekanie

Przypominamy, że Squadron 42 to bazująca na Star Citizenie, samodzielna produkcja, która jest tworzona z myślą o trybie single-player. Flagowy projekt Chrisa Robertsa (dewelopera odpowiedzialnego za znaną serię Wing Commander) początkowo miał obejmować zarówno tryb wieloosobowy, jak i kampanię fabularną, ale ostatecznie zdecydowano się wydzielić drugi z modułów i stworzyć z niego osobny tytuł.

Zarówno Star Citizen, jak i Squadron 42 są finansowane z pieniędzy zebranych w ramach kampanii crowdfundingowej (obecnie twórcy gromadzą dodatkowe środki sprzedając statki w pierwszej z gier, która jest już grywalna we wczesnym dostępie). Pytanie o dotrzymywanie obietnic nie jest więc bezpodstawne – ludzie mają prawo wiedzieć, na co idą ich pieniądze. Zresztą, sami deweloperzy obiecywali społeczności regularne informacje i poważne traktowanie.

My, deweloperzy, zamierzamy traktować Was z takim samym szacunkiem, jakim obdarzylibyśmy wydawcę. Będziecie regularnie otrzymywali informacje o postępach w produkcji gry... Mogą wystąpić opóźnienia i zmiany; zdajemy sobie sprawę, że takie rzeczy są nieuniknione i okłamywalibyśmy Was, gdybyśmy twierdzili inaczej. Ale kiedy to nastąpi, będziemy traktować Was z szacunkiem, na jaki zasługujecie, zamiast wydawać pieniądze na PR – czytamy w treści Zobowiązania (ang. The Pledge) podpisanego przez Chrisa Robertsa i zespół Cloud Imperium Games.

  1. Squadron 42 – strona oficjalna