Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 sierpnia 2021, 13:16

autor: Damian Gacek

Star Citizen 3.14 - gracze nie mogli odbierać statków, za które zapłacili

Star Citizen musiał zmierzyć się z kolejnym poważnym błędem. W wyniku wprowadzenia łatki 3.14 gracze nie mogli korzystać z opcji odbioru ubezpieczonych statków.

W SKRÓCIE

  1. Star Citizen musiał zmierzyć się z poważnym problemem związanym z nowym patchem.
  2. Łatka 3.14 wprowadziła błąd, który spowodował, że gracze nie mogli skorzystać z opcji ubezpieczenia statków.
  3. Fani znaleźli wyjście z sytuacji.
  4. Kryzys w dużej mierze jest już zażegnany, choć nie całkowicie.

W weekend w Star Citizen pojawił się patch 3.14, który zaimplementował m.in. nową planetę i miasto, ale jednocześnie spowodował nieoczekiwane błędy. Jednym z nich była niemożność skorzystania z opcji przyzwania ubezpieczonych statków.

Obawą każdego śmiałka zwiedzającego galaktykę jest to, że kiedyś straci okręt. Dlatego też w grze Star Citizen funkcjonuje system ubezpieczenia, pozwalającego na odzyskanie utraconego pojazdu. Niestety nowy patch nieco namieszał i gracze zaczęli napotykać problemy z przywoływaniem swoich statków. Na szczęście z pomocą przyszli sami fani, którym udało się znaleźć obejście tego błędu.

Wychodzi na to, że wystarczy wejść do mobiGlas (podręczny komputer) i szybko przełączać się pomiędzy statkiem, do którego nie mamy dostępu i innym, do którego mamy. Jeśli to zrobimy wystarczająco sprawnie, powinniśmy zglitchować menu wyboru. Należy wtedy dokonać zmiany w komponentach okrętu i ją zapisać. Niektóre porady forumowiczów Reddita sugerują, że element, który zmieniamy, powinien być taki sam jak ten, który dodało się w statku zabugowanym.

Oczywiście sprawę tak poważnego błędu postanowił zbadać deweloper – Cloud Imperium Games. Przedstawiciel firmy o nicku Nova-CIG na forum gry wczoraj poinformował, że poczyniono kroki w celu naprawienia wadliwego systemu.

Komentarz jednego z przedstawicieli firmy

Aby przywrócić poprawne działanie ubiegania się o zwrot statku, należy zresetować swoją postać. Oczywiście wiąże się to z pewnymi niedogodnościami, takimi jak utrata postępu w zadaniach. Konsekwencje oraz instrukcję, jak tego dokonać, możecie znaleźć w tym linku. W skrócie należy:

  1. Spróbować obejść błąd innymi sposobami.
  2. Jeżeli to zawiedzie, należy udać się pod ten adres.
  3. Zalogować się na swoje konto.
  4. Zgłosić problem tutaj.
  5. Następnie udać się do My Hangar – Settings – Character Reset.

Niestety z komentarzy (pod filmikami o błędzie na platformie YouTube oraz na wspomnianym już forum) możemy się dowiedzieć, że pojawiły się również problemy z resetem postaci, który czasami nie działa prawidłowo. Sposobem na to jest... cierpliwość – podobno wszystko wraca do normy po odczekaniu około godziny (czasami nieco dłużej).

Niektórzy gracze zachodzą w głowę, jak taki błąd mógł przedostać się do gry, skoro nie wykryto go w trakcie testów na PTU (Public Test Universe – środowisko pozwalające na testowanie zmian przez graczy przed dodaniem ich do produkcji). Jeden z przedstawicieli firmy wskazał, że za glitche odpowiada wiele czynników, które nie zawsze mogą zajść w hermetycznym środowisku serwerów testowych. Błędy mogą być wynikiem zwiększonej ilości przepływu danych, niektóre da się zaobserwować jedynie w odpowiednim czasie, a inne mają związek z nazwą postaci. Oczywiście problem może stanowić jakaś mieszanka różnych wypadkowych.

Bearded-CIG napisał:

W skrócie można powiedzieć, że gry są skomplikowane i psują się na dziwne sposoby. Ciężko jest to przewidzieć i znaleźć wszystkie problemy. Wydaje mi się, że odpowiedzialność za ułatwianie tego procesu spoczywa na nas i odbywamy rozmowy na temat tego, jak lepiej odnajdować problemy takie jak ten. Nieustannie pracujemy nad procesem publikacji i testowania gry, aby znaleźć różne usterki, zanim spowodują kłopoty.

Z tego zamieszania wynikły i pozytywne akcenty. Społeczność gry Star Citizen stanęła na wysokości zadania i szybko opracowała sposób na obejście błędu. Natomiast na portalu Reddit użytkownik o nicku LordScree opisuje, że w obliczu utraty statku pomógł mu inny gracz. Nieznajomy podwiózł forumowicza oraz pożyczył mu pieniądze na drugi okręt. W taki właśnie sposób zawiązują się przyjaźnie.

Ciekawostką jest, że błąd związany z brakiem możliwości przywołania swoich statków dzięki ubezpieczeniu nie jest niczym nowym. Na forum Reddit można znaleźć wątek opisujący tego buga (choć pewnie wywołanego przez inne czynniki), który liczy już sobie 2 lata.

Prace nad Star Citizen wciąż trwają i zdaje się, że jeszcze są dalekie do końca. Miejmy jednak nadzieję, że w przyszłości poważnych błędów będzie jak najmniej.

  1. Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
  2. Star Citizen - spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów?
  3. Star Citizen – oficjalna strona

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej