Stalker 2 się sypie? Gracze docierają do momentu w grze, od którego nic już nie działa bez konsoli komend

Fani na całym świecie doświadczają problemów z finałowymi etapami nowego Stalkera. Bugi nie pozwalają skończyć gry w tradycyjny sposób.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze

Stalker 2 się sypie? Gracze docierają do momentu w grze, od którego nic już nie działa bez konsoli komend, źródło grafiki: GSC Game World.
Stalker 2 się sypie? Gracze docierają do momentu w grze, od którego nic już nie działa bez konsoli komend Źródło: GSC Game World.

UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY STALKER 2: HEART OF CHORNOBYL

Nowa odsłona Stalkera już od kilku dni jest dostępna dla wszystkich, dobijając w ciągu pierwszych godzin do miliona sprzedanych egzemplarzy. Nowe gry niestety rzadko kiedy obywają się bez błędów, które trzeba naprawiać w szybkich łatkach – twórcy planują wypuszczenie aktualizacji naprawiającej błędy uniemożliwiające postęp bądź swobodną rozgrywkę.

To jednak nie wszystkie problemy, z jakimi mierzy się tytuł od GSC Game World. Fani zwrócili uwagę na bugi utrudniające przejście finałowych poziomów.

„Zapłaciliśmy cenę gry AAA za wczesny dostęp”

Na redditowym forum Stalkera pojawiają się wpisy, według których gra przestaje działać mniej-więcej po wykonaniu misji dla organizacji SIRCAA. Problemy dotyczą niedziałających triggerów, uniemożliwiających ruszenie do przodu fabuły oraz rozmowy z NPC-ami. Wówczas niezbędnym narzędziem stają się konsola komend bądź ALT+F4.

Mam wrażenie, że „dopracowano” (z mieszanym rezultatem) pierwsze 20 godzin gry dla dziennikarzy i graczy z wczesnym dostępem, ale nie dokończono reszty tego bałaganu. Całość jest okropnie zbugowana.

- _Niev

Komentujący pod przytoczonym wpisem także mierzą się z bugiem, który w najlepszym przypadku zmusza do użycia konsoli, a w najgorszym uniemożliwia dalszy postęp na zepsutym sejwie. Fani już teraz tracą godziny spędzone na kombinowaniu.

Chciałem pomóc Zelissyi i nikogo tam nie było, a drzwi do głównego budynku pozostały zamknięte. Wczytałem grę i zespawnowała się aż dwójka wrogów, co wystarczyło do otworzenia drzwi. Tak czy siak powitano mnie podstawowymi kwestiami, a sam mogłem zapytać jedynie, czy coś ciekawego wydarzyło się w Zonie.

- Jlbennett2001

Jeszcze jeden gracz sugeruje, że nikt w GSC Game World nie przetestował problematycznej misji, co prędzej czy później skutkuje ogromnymi problemami z dalszym progresem.

Miasta zaczynają znikać z mapy (skoro wszyscy tam umierają), ponieważ misje ich ochrony są zbugowane. Audiologi stają się permanentnie nieodtwarzalne. Po około 40 godzinach postęp w mojej grze jest całkowicie zablokowany przez psujące ją emisje. Wczytywanie sejwa sprzed 30 minut wciąż kończy się tak samo. Nie mogę grać, dopóki nie pojawi się patch, który naprawi ten problem.

- MPLX-Novasurge

Niektórzy porównują Stalkera do zeszłorocznego Starfielda, który także zaczynał jako obiecujący produkt, a ostatecznie nie sprostał wszystkim oczekiwaniom. Szczęście w nieszczęściu, wady Heart of Chornobyl najpewniej są zaledwie kwestią paru patchy.

2

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Dino Crisis i Resident Evil Director's Cut do kupienia osobno w PS Store. Prośby graczy zostały wysłuchane

Następny
Dino Crisis i Resident Evil Director's Cut do kupienia osobno w PS Store. Prośby graczy zostały wysłuchane

Do Cities: Skylines 2 trafiły wyczekiwane pakiety twórców i nowa łatka. Nieakceptowalny „kompromis” graficzny na przeszkodzie do premiery na konsolach

Poprzedni
Do Cities: Skylines 2 trafiły wyczekiwane pakiety twórców i nowa łatka. Nieakceptowalny „kompromis” graficzny na przeszkodzie do premiery na konsolach

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl