Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2020, 11:52

autor: Adrian Werner

Square Enix potwierdza bardzo słaby start Marvel's Avengers

Firma Square Enix wreszcie przyznała, że Marvel’s Avengers sprzedało się poniżej oczekiwań. Gra wciąż nie zarobiła tyle, aby zwróciły się koszty produkcji. Wydawca nie zamierza jednak porzucać projektu.

Od pewnego czasu pojawiają się doniesienia sugerujące, że Marvel's Avengers poradziło sobie słabo na rynku. Teraz wreszcie przyznała się do tego będąca wydawcą firma Square Enix. Japończycy stwierdzili, że produkcja sprzedała się poniżej oczekiwań.

Klapa jest bolesna, gdyż sprawiła, że cały segment wysokobudżetowych gier HD wydawcy (dwa pozostałe to produkcje MMO i tytuły przeglądarkowe/mobilne) przyniósł w minionym kwartale stratę. Bez Avengersów ten dział wypracowałby zysk. Prezes Yosuke Matsuda nie zamierza jednak rezygnować z tego projektu. Ma nadzieję, że dzięki planowanej dodatkowej zawartości firmie uda się ostatecznie przekuć tę porażkę w sukces.

Square Enix liczy, że DLC i aktualizacje wyprowadzą grę na prostą do końca obecnego roku rozliczeniowego, czyli do 31 marca 2021 r. Przynajmniej do tego momentu możemy zatem spodziewać się intensywnego rozwoju projektu.

Marvel’s Avengers poradziło sobie na tyle słabo, że wciąż nie zwróciły się koszty produkcji gry. Warto przypomnieć, że analitycy szacują budżet produkcji na 170-190 mln dolarów, a sprzedaż na tylko 3 mln egzemplarzy.

O komentarz poprosiłem Cruisera, który wśród członków redakcji jest największym fanem Marvel’s Avengers.

Nie najlepsza kondycja Marvel's Avengers nie stanowi szczególnej tajemnicy - playerbase poza konsolą Sony praktycznie spadł do zera, a nawet na wspomnianej platformie coraz mniej graczy sięga po ten tytuł. Na domiar złego planowana na październik/listopad aktualizacja wprowadzająca nową bohaterkę - Kate Bishop - została przesunięta na grudzień, natomiast szumnie zapowiadane wyrwy techyonowe okazały się powtórką z doskonale znanych już misji z drobnym twistem w mechanice.

Ogromnym sprawdzianem będzie właśnie premiera nowej zawartości, gdyż zapowiedzi dotyczące kampanii towarzyszącej Kate brzmią obiecująco. Jakość tych „operacji" będzie - moim zdaniem - stanowiła o ostatecznym „być albo nie być" dla Avengers. – Cruiser

Przypomnijmy, że Marvel’s Avengers ukazało się 4 września na PC, Xboksie One, PlayStation 4 oraz Google Stadia. W planach są także wydania na Xboksa Series X/S oraz PlayStation 5, ale ich premiery zostały przełożone na przyszły rok.

  1. Oficjalna strona gry Marvel's Avengers
  2. Marvel's Avengers - poradnik do gry
  3. Recenzja Marvel's Avengers – hej, ta gra nie jest zła!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej