Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 13 maja 2016, 15:47

autor: Makek

Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy po raz kolejny podał dane dotyczące sprzedaży polskich czasopism komputerowych. Według ostatnich danych w lutym 2016 roku liderem nadal było CD-Action. Wszystkie pozycje zestawienia zanotowały jednak niemałe spadki.

CD-Action pozostaje najpopularniejszym polskim magazynem traktującym o grach wideo. - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
CD-Action pozostaje najpopularniejszym polskim magazynem traktującym o grach wideo.

Serwis Witrualnemedia.pl opracował wyniki badań przeprowadzonych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Przeanalizowano sprzedaż polskich magazynów komputerowych w lutym 2016 roku, której liderem okazał się po raz kolejny CD-Action. Czasopismo to sprzedało się w 67 357 egzemplarzach. Różnica pomiędzy CD-Action a drugim magazynem na liście – PC Format – wynosi ponad 20 tysięcy sztuk. Pomimo tego sprzedaż najpopularniejszego czasopisma komputerowego wciąż maleje i w odniesieniu do miesiąca poprzedzającego badanie, spadła ona o 2,58%. Spadek ten jest jeszcze bardziej odczuwalny, gdy uwzględnimy wyniki sprzed roku. Procent ten wynosi wtedy aż 20,43%.

Źródło: Wirtualnemedia.pl - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Na drugim miejscu zestawienia znajduje się PC Format – magazyn, który podobnie jak CD-Action, wydawany jest przez wydawnictwo Bauer. Jego sprzedaż w lutym 2016 roku wyniosła 46 186 egzemplarzy. Spadek w odniesieniu do stycznia jest bardzo zbliżony do CD-Action: wynosi on 2,67%, ale nieco bardziej „korzystnie” wypada porównanie do ubiegłorocznych wyników, gdzie zalicza spadek „jedynie” o 14,88%.

Trzecią pozycję zajął Komputer Świat, który rozszedł się w nakładzie 34 642 sztuk. Znowu widać tutaj tendencję spadkową, wynoszącą 12,55%. Mimo to, wydawane przez Ringier Axel Springer Polska czasopismo Komputer Świat jest jedynym magazynem, który odnotował wzrost w tym zestawieniu. Sprzedaż w styczniu 2016 roku wyniosła 30 237 sztuk, a miesiąc później w ręce graczy trafiło ich aż 14,57% więcej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl - Sprzedaż pism komputerowych - kolejne spadki, CD-Action wciąż na czele - wiadomość - 2016-05-13
Źródło: Wirtualnemedia.pl

Na końcu zestawienia znalazł się, wydawany przez Grupę Burda, magazyn Chip. Odnotował największe spadki w całym zestawieniu. W porównaniu do danych sprzed roku, sprzedaż tego czasopisma zmalała aż o 20,94% i o 4,43% w odniesieniu do stycznia 2016 roku.

Pomimo nieustającego prowadzenia CD-Action w tego typu rankingach, spadki są coraz wyraźniej zauważalne. Wynika to z faktu coraz łatwiejszego dostępu do informacji w Internecie, co prowadzi do zmniejszenia popularności pism branżowych. Serwis Wirtualnamedia.pl zestawił także dane sprzedaży każdego z analizowanych magazynów w poszczególnych miesiącach. Na ich podstawie można zauważyć, że okresy największej popularności CD-Action układają się bardzo nieregularnie. Świadczy to więc o tym, że z reguły głównym czynnikiem jaki skłania ludzi do zakupu tego magazynu są gry czy programy dołączane do konkretnego wydania. Z kolei trzy pozostałe czasopisma mają raczej stałe grono nabywców, co przekłada się na mniejsze wahania ich sprzedaży.

 

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.