Okazuje się, że byliśmy o krok od otrzymania Spider-Mana od Microsoftu. Firma odrzuciła jednak ofertę Marvela, na czym skorzystało Sony.
Marvel's Spider-Man to aktualnie jeden z najważniejszych tytułów ekskluzywnych Sony. Niewiele brakowało, a gra nie ukazałaby się jednak na konsolach PlayStation.
Początkowo Marvel chciał, by tworzeniem gry o człowieku-pająku zajął się Microsoft. Niestety firma odrzuciła tę ofertę.
Jak możemy przeczytać w drugiej części The Ultimate History of Video Games (książka o kulisach branży growej autorstwa Stevena L. Kenta), w 2014 roku Jay Ong, czyli wiceprezes Marvel Games, zaczął zastanawiać się, dlaczego sukces filmów na podstawie komiksów nie przełożył się na gry.
Z czasem doszedł do wniosku, że Spider-Man potrzebuje nowego domu. Marka powinna trafić w ręce firmy, która nie będzie chciała stworzyć kolejnej licencjonowanej gry „na odwal się”. Marvel Games zerwało więc umowę z Activision.
Następnie rozpoczęto poszukiwania kandydatów do przejęcia praw do postaci. Potencjalnymi partnerami dla Jay Onga były trzy firmy: Nintendo, Microsoft oraz Sony.
Ong szybko doszedł jednak do wniosku, że pierwszy z wymienionych gigantów nie jest zbyt zainteresowany tworzeniem gier, które nie są jego oryginalnymi markami. Przedstawił więc ofertę pozostałym dwóm firmom.
Skontaktowałem się z obiema stronami, zarówno Xboksem jak i PlayStation, i powiedziałem: „Nie jesteśmy aktualnie związani żadnymi dużymi umowami konsolowymi. Co chcielibyście z tym zrobić?”. Strategią Microsoftu było skupienie się na własnym IP. Odpuścili. W sierpniu 2014 roku usiadłem więc z dwoma dyrektorami wykonawczymi z PlayStation, Adamem Boyesem i Johnem Drake’em, w pokoju konferencyjnym w Burbank. Powiedziałem: „Marzymy o tym, by pobić serię Arkham i posiadać jedną lub więcej gier na waszej platformie”.
Sony na szczęście podjęło wyzwanie i zdecydowało się na wyprodukowanie gry o Spider-Manie, za którą odpowiadało studio Insomniac. Jak doskonale wiemy, stała się ona olbrzymim hitem.
Gdyby jednak historia potoczyła się nieco inaczej, w tym momencie moglibyśmy zachwycać się grą o Peterze Parkerze od Microsoftu. Równie dobrze taka produkcja mogłaby jednak nie być sukcesem pokroju Marvel's Spider-Man.
Jedno jest niemal pewne. Po premierze gry w 2018 roku Microsoft prawdopodobnie pluł sobie w brodę, ponieważ odrzucił ofertę o naprawdę wielkim potencjale.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
21

Autor: Przemysław Dygas
Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.