Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 25 czerwca 2015, 13:37

autor: Adrian Werner

Sonic Runners to wymagająca platformówka, która wbiegła na App Store i Google Play

Na iOS i Androida ukazała się gra Sonic Runners, czyli nowa mobilna odsłona popularnej serii firmy Sega. Produkcja łączy elementy platformówki 2D z mechanizmami endless runner.

Niebieski jeż należący do rodziny Sega miał do tej pory dużo szczęścia do mobilnych adaptacji. Wydaje się, że trend ten będzie kontynuowany przez wypuszczoną właśnie najnowszą odsłonę marki, czyli grę Sonic Runners.

  1. Sonic Runners w App Store
  2. Sonic Runners w Google Play

Produkcja dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android i korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Gra łączy tradycyjne platformówkowe elementy dwuwymiarowych odsłon serii z mechanizmami popularnego na rynku mobilnym gatunku endless runner. Do wyboru są trzy postacie – tytułowy niebieski jeż Sonic, lisek Tails oraz kolczatek imieniem Knuckles. Wszyscy bohaterowie biegną z identyczną prędkością, ale jednocześnie każdy z nich posiada także unikalną umiejętność specjalną. Przykładowo, Sonic potrafi wykonać potrójny skok, podczas gdy Knuckles specjalizuje się w brutalnym ataku za pomocą wyposażonych w kolce rękawic, którego nie jest w stanie przetrwać prawie żaden przeciwnik.

Rozgrywka stanowi dosyć nietypową hybrydę tradycyjnej platformówkowej struktury i schematów endless runner. Bawimy się w ramach epizodów, z których każdy oferuje własną linię fabularną. Czasem te odcinki są samodzielne, a innym razem kilka z nich łączy się w jedną większą opowieść. W ramach epizodu musimy przebić się przez przygotowane plansze, co wymaga prędzej czy później także pokonania bossa. Na samym końcu trafiamy do niekończącej się sekcji, pozbawionej przedmiotów umożliwiających przeżycie zderzenia z przeszkodami lub przeciwnikami. Tej sekcji nie da się już pokonać i prędzej czy później każdy, nawet najbardziej uzdolniony gracz popełnia o jeden błąd za dużo i kończy rozgrywkę. Nie oznacza to jednak konieczności powrotu do punktu startowego. O ile tylko zdobyliśmy wystarczająco dużo punktów możemy przejść do kolejnego epizodu. Ponadto wyniki pozwalają podejmować próby bicia rekordów własnych oraz tych wypracowanych przez resztę społeczności, w czym pomagają stale uaktualniane sieciowe rankingi, pozwalające rywalizować w czterech kategoriach.

Zabawę wzbogacają rozbudowane elementy platformówkowe. Mapy pełne są różnych półek, przeszkód oraz przeciwników. Ponadto rozrzucono po nich masę cennych przedmiotów do zebrania, a co pewien czas musimy także zmierzyć się z bossami. Nie zabrakło również systemu rozwoju, który odbywa się dwutorowo. Po pierwsze możemy ulepszać umiejętności postaci w trzech kategoriach – prędkości, siły oraz akrobacji powietrznych. Po drugie, istnieje opcja odblokowywania i ulepszania towarzyszy, którzy zapewniają konkretne bonusy.

Wszystko to ukazane jest w atrakcyjnej trójwymiarowej oprawie graficznej, która została opracowana tak, aby odtwarzała styl wczesnych dwuwymiarowych odsłon serii, wydanych na 8 i 16-bitowe konsole.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej