Studio United Front Games opublikowało wymagania sprzętowe pecetowej wersji Sleeping Dogs. Przy okazji ujawniono, że gra nie będzie jedynie prostym portem z konsol i zaoferuje masę ulepszeń graficznych w stosunku do wersji konsolowych.

Sleeping Dogs to jeden z najbardziej obiecujących tegorocznych sandboksów. Do premiery pozostał już raptem tydzień i twórcy uznali, że najwyższa pora ujawnić szczegóły wersji pecetowej oraz jej wymagania sprzętowe.
United Front Games dali jasno do zrozumienia, że edycja komputerowa nie będzie jedynie prostą konwersją z konsol. Przede wszystkim możemy spodziewać się lepszej grafiki. Silnik wykorzysta dobrodziejstwa DirectX 10 i 11, choć ceną tego jest brak wsparcia dla systemu Windows XP. W porównaniu z wersjami na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 wydanie pecetowe otrzyma znacznie ostrzejsze tekstury, a szczegółowość świata ulegnie wyraźnemu zwiększeniu. Ponadto dostaniemy lepszej jakości cienie oraz efekty cząsteczkowe. Nie zabraknie też wsparcia dla takich technik wizualnych jak Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) oraz High Definition Ambient Occlusion (HDAO).
Jednocześnie twórcy zapewniają o dobrej optymalizacji gry. Silnik został zaprojektowany tak, aby wykorzystywał wielordzeniowe procesory oraz 64-bitowe wersje systemów Windows Vista i 7. Obecne też będzie wsparcie dla Nvidia SLI oraz ATI Crossfire. Ponadto gra obsłuży tryb 3D oraz wyświetlanie obrazu na wielu monitorach.
Wisienką na czubku pecetowego tortu na być pełne wsparcie dla usługi Steamworks, dzięki czemu otrzymamy m.in. Osiągnięcia, automatyczne aktualizacje, łatwą dystrybucje DLC i zapisywanie stanów gry w chmurze.
Przy okazji ujawniania funkcji dostępnych w wersji pecetowej Sleeping Dogs twórcy wypuścili również ilustrujący je krótki nowy zwiastun:
Studio United Front Games zdradziło też jakiego sprzętu potrzebować będzie Sleeping Dogs na PC:
Sleeping Dogs ukaże się w Polsce 17 sierpnia tego roku na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Sugerowana cena detaliczna wyniesie 119,99 złotych w przypadku wydania pecetowego i 219,99 zł za wersje konsolowe.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.