Ludzie za studia Mega Crit mają powody do zadowolenia. Opracowana przez nich gra Slay the Spire okazała się sporym przebojem. Sprzedaż przekroczyła już milion egzemplarzy, a produkcja nie opuściła jeszcze wczesnego dostępu.

Niezależne studio Mega Crit pochwaliło się, że sprzedaż jego debiutanckiej produkcji, czyli gry Slay the Spire, przekroczyła milion egzemplarzy. Wczesna wersja projektu zadebiutowała w Steam Early Access 15 listopada ubiegłego roku i na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie ukaże się pełne wydanie.
Slay the Spire dostępne jest wyłącznie na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Obecnie grę można kupić za 36 złotych i jest to cena promocyjna, obniżona o 37% z okazji letniej wyprzedaży na Steamie. Oferta pozostanie ważna do 5 lipca.
Gra została ciepło przyjęta, o czym najlepiej świadczy fakt, że na Steamie 95% wszystkich recenzji jest pozytywnych. Tak dobry odbiór Slay the Spire wynika nie tylko z ciekawej mechaniki i wysokiego, jak na wczesny dostęp, poziomu dopracowania. Produkcja jest również bardzo dynamicznie rozwijana. Co tydzień ukazuje się bowiem spory patch, ulepszający grę i dodający do niej nowe elementy.
Najnowsza taka aktualizacja ukazała się w miniony piątek. Wprowadziła ona do Slay the Spire trzeci tryb zabawy, nazwany Custom Mode. Pozwala on graczom na włączanie i wyłączanie różnych modyfikatorów rozgrywki i tym samym tworzenie nowych wyzwań. W przyszłości ten tryb wzbogaci się o dodatkowe opcje i zostanie zintegrowany z systemem modów.
Patch dodał także możliwość rozgrywki za pomocą pada. Autorzy ostrzegają, że nie jest to finalna wersja tej opcji i czeka ją jeszcze wiele poprawek. Aktualizacja usunęła również kilka błędów technicznych oraz ulepszyła interfejs.
Przypomnijmy, że Slay the Spire to strategia, która łączy elementy karcianki z bitewnym roguelike. Podczas zabawy gracze eksplorują pełną potworów iglicę, a zabawa sprowadza się głównie do turowych walk. Potyczki toczymy, wykorzystując własnoręcznie skomponowane talie.
Więcej:Steam ją zbanował, GOG zrobił z niej bestseller nr 1. Niezwykła historia gry, która podpadła Valve
GRYOnline
Gracze
Steam
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.