Słaba sprzedaż The Secret World. Funcom stawia na mniejsze projekty
Firma Funcom nie ma powodów do zadowolenia. W najnowszym raporcie finansowym studia poinformowano, że The Secret World zakupiło tylko 200 tysięcy osób. Porażka gry sprawiła, że w przyszłości zespół zamierza skoncentrować się na mniejszych projektach.

W lipcu do sprzedaży trafiło MMORPG The Secret World. Pomimo ciekawego klimatu i przyzwoitych recenzji, projekt nie okazał się jednak sukcesem, na jaki liczyli twórcy. Firma Funcom opublikowała właśnie raport finansowy za drugi kwartał tego roku. Zawarto w nim stwierdzenie, że do teraz grę zakupiło niewiele ponad 200 tysięcy osób, co jest wynikiem wyjątkowo słabym.
W sumie, w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca firma wypracowała przychód na poziomie 2,6 mln euro. Dla porównania w analogicznych trzech miesiącach roku ubiegłego przychody wyniosły 3,1 mln euro. Warto wspomnieć, że informacje o The Secret World znalazły się w raporcie m.in. z powodu wcześniejszego dostępu do serwerów, którym ludzie z pre-orderami mogli się cieszyć od 29 czerwca.
Szefostwo firmy winą za słabą sprzedaż gry obarczyło gorsze niż się spodziewano recenzje oraz silną konkurencję. Z konkretnych tytułów wspomniano ujawnienie daty premiery Guild Wars 2 na dwa tygodnie przed rynkowym debiutem The Secret World. Swoją cegiełkę do tej porażki dołożyć miał również Blizzard zapowiadając wydanie dodatku World of Warcraft: Mists of Pandaria na 25 września. Oba te wydarzenia spowodowały, że wielu graczy postanowiło po prostu poczekać na te dwa, znacznie bardziej obiecujące tytuły.
Porażka The Secret World spowodowała, że Funcom postanowił zmienić swoją strategię wydawniczą. Studio ogłosiło, że w przyszłości skoncentruje się na trochę mniejszych projektach, które nie będą wymagały wysokich budżetów i wieloletnich cykli produkcyjnych. Jako przykłady tego typu tytułów podano League of Legends, World of Tanks i Minecraft. Warto przy okazji wspomnieć, że studio zadebiutowało niedawno na rynku gier społecznościowych produkcją Fashion Week Live, która jak dotąd radzi sobie całkiem dobrze. Oczywiście starsi fani zespołu wciąż mają nadzieję, że zapowiedź odejścia od wysokobudżetowych MMO zwiększa szanse na powrót serii The Longest Journey.
Jednocześnie przestawienie się na mniejsze projekty nie oznacza wcale, że Funcom zamierza porzucić The Secret World. Studio pracuje obecnie nad inicjatywami, które mają przyciągnąć do gry nowych graczy. Nie podzielono się żadnymi konkretnymi planami, ale nikogo by nie zdziwiła decyzja o przestawieniu się z systemu abonamentowego na darmowy z mikropłatnościami. Za takim posunięciem przemawia dobra kondycja pozostałych produkcji firmy, które już korzystają z modelu darmowego. W raporcie przytoczono zresztą konkretne liczby:
Gra: | Liczba graczy: |
Age of Conan: Unchained | 3 miliony |
Anarchy Online | 2 mln |
Bloodline Champions | 1,5 mln |
Wszystkie trzy gry korzystają z modelu darmowego z mikropłatnościami i jak widać, ma to korzystny wpływ na ich popularność.
- Recenzja The Secret World - innowacyjne, ale niedopracowane MMORPG
- The Secret World - strona oficjalna gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- Funcom
- MMORPG
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany695309 Pretorianin
Chętnie bym zobaczył jakiś filmik z Secret World z polskim komentarzem :)
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Czy jest juz ten GTAMMO w wersji grywalnej?
Piratos Konsul

Mnie przekonał trial kupiłem i bawię się świetnie a gdzie tu miktotransakcje za przejście 30 misji i kupienie gry dostałem 1200 funcom pointy gdzie jak patrze same praktycznie dodatkowe ubrania i pety. A co do reklamy no właśnie u nas ea zwaliła całkowicie sprawę dopiero po czasie wydali a sam marketing dal dal nieco więcej nie mniej. Od czasu wowa nic mnie tak nie przykuło do gry takiego typu jak to. Poczynając po fajnych questach i zagadkach :P. Kto gra na Leviathanie?
[11] nie to nie gta to bardziej miks współczeności z zombie apokalipsa teoriami spiskowymi i lovercrafta xD
Likfidator Senator
Niech lepiej wracają do TLJ, bo to wcale nie jest śmieszne, że zostawili kilka lat temu cliffhanger i nie mają zamiaru wracać.
Z rynku klasycznych przygodówek nie da się wyciągnąć tyle kasy co z MMO, ale wciąż da się z niego żyć i rozwijać, czego doskonałym przykładem jest TellTale games.
Kazioo Senator
@Likfidator
Ragnar coś ostatnio mocno napala się na Kickstartera, więc jest nadzieja.
Byle tylko Funcom się na to zdecydował.