Skywind, czyli Morrowind na silniku Skyrima - zaprezentowano postęp prac nad modem
Skywind – mod odświeżający Morrowinda na silniku Skyrima – jest coraz bliżej ukończenia, chociaż do premiery wciąż daleko. Twórcy prezentują stan prac.
Ignacy Ziarkiewicz

Skywind to mod, który odtwarza grę The Elder Srolls III: Morrowind z 2002 roku na silniku piątej części serii, czyli Skyrima, w wydaniu Special Edition z 2016 roku. Po dziewięciu latach od rozpoczęcia projektu efekty są coraz bardziej imponujące. Grupa moderów właśnie podzieliła się nowym filmikiem, na którym przedstawia postęp prac.
Twórcy przygotowali już niemal wszystkie niezbędne concept arty i mogą na ich podstawie projektować najważniejsze modele 3D. Ukończono również stolicę Vvardenfell - miasto Vivec. Jednak autorzy wyrażają zapotrzebowanie na dodatkowych designerów, którzy mogliby pomóc w projektowaniu elementów architektury. Moderzy zaznaczają również, że udało się ukończyć prace nad wnętrzami niektórych budowli, m.in. grobowców Velothi, które będą bardziej różnorodne i ciekawsze niż w oryginale. Znajdą się tam obszerniejsze lokacje, nowe pułapki i skarby. Inną ambicją twórców jest przygotowanie większej liczby stylów rozgrywki niż w Skyrimie, np. dzięki systemowi tworzenia zaklęć i paru nowym drzewkom umiejętności. Autorzy dużą wagę przywiązują do detali – każdy typ broni będzie wydawać inne dźwięki. Aktorzy nagrali również ponad 35 000 linii dialogowych, ale wciąż proszą o pomoc dodatkowych wolontariuszy.
Rzesza entuzjastów zabrała się do tego projektu w 2012 roku, ale do dzisiaj nie ma on jeszcze nawet przybliżonej daty premiery. Twórcy w prawie każdym wymiarze gry potrzebują więcej ochotników. Zachęcają zdobyciem nowego, cennego doświadczenia oraz możliwością pracy nad bardzo ciekawym projektem, powstającym z miłości do serii The Elder Scrolls. Każda chętna osoba ma szansę wesprzeć produkcję. A może to Wy przyczynicie się do szybszej premiery projektu?
Zgłaszać można się tu: https://tesrskywind.com/volunteer/
Autorzy nie chcą jedynie odświeżyć wyglądu gry – z wykorzystaniem silnika graficznego najnowszej części tworzą całą produkcję od podstaw, na nowo przygotowując wszystkie modele, grafiki, dźwięki i nagrania głosowe aktorów. Jednocześnie chcą zachować całą warstwę fabularną, lokacje, misje i przede wszystkim niezastąpiony klimat. Poza Skywindem trwają również prace nad Skyblivionem, czyli odświeżeniem innej części serii The Elder Scrolls na silniku Skyrima.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany1291595 Legend
I tak wisi już ponad dwie godziny.
tynwar Senator
chetnie w sumie bym pogral w morka. zwlaszcza z tym modem :). w ogole ktos kojarzy moze taki pojazd latajacy? kiedys dawno temu jak jeszcze z bracmi zagrywalismy sie w morka i w pewnym momencie mielismy tak jakby latawiec. latalo sie nim baaardzo szybko, cala wyspe mozna by bylo przeleciec w jakies 10-15 min, gdyby nie wczytywania co kilka sek, to pewnie w 5-7 min. czy taki pojazd wystepuje normalnie w morku czy jednak moze to byl jakis mod?
Felipesku Konsul
To było najlepsze RPG mojego dzieciństwa. Chętnie zagram jeszcze raz.
Fajnie jakby udało się podpicowaccgrafike ala FarCry gdzie duzo przedmiotów / assetow leży na tu i tam. To dodaje realizmu.
OneHandsomeGuy Junior
"Zachęcają zdobyciem nowego, cennego doświadczenia oraz możliwością pracy nad bardzo ciekawym projektem" uuuu to jest dopiero zachęta, cholera chyba rzucę pracę i zaraz dołączę. Nie będę miał skąd wykarmić syna, rodziny, ale co tam będą mogli napisać na moim grobie, że pracowałem nad ciekawym projektem jak już umrę z głodu. A tak serio to "praca" chyba dla dzieciaków siedzących na misce u rodziców :/
WolfDale Legend

Tak chwalony Skyrim został zepsuty przez jedną głupią rzecz (pomijam już tandetną grafikę czy inne wykastrowane mechanizmy względem poprzedniczek) i jest to tzw. "Smocze Dziecię". No wybaczcie, ale w takim Morrowindzie zaczynałeś jako nikt i obierałeś własną drogę. Natomiast tutaj jesteś już bohaterem prawie od początku, ale tarmosisz buraki dla jakiegoś podrzędnego chłopa... Nie tędy droga, a co do robienia wrażenia to Skyrim je robi głównie na początku bo świat wydaje się być taki "żywy". Coś co w końcu dotarło z serii Gothic do TES gdzie ludzie faktycznie pracują, śpią, bawią się czy napadają. Na mnie Skyrim na początku też zrobił wrażenie (gorzej z grafiką), ale odbiłem się od niego bardzo wiele razy i nie mam ochoty wracać jak do Morrowind czy Oblivion.