Skyrim sterowany mózgiem już działa

Wyszedł mod Real Virtual Magic do Skyrim VR. Projekt wykorzystuje urządzenia elektroencefalograficzne, aby mierzyć siłę koncentracji gracza, co wpływa na moc zaklęć.

Adrian Werner

Skyrim sterowany mózgiem już działa.
Skyrim sterowany mózgiem już działa.
W SKRÓCIE:
  1. ukazał się ciekawy mod Real Virtual Magic do Skyrim VR,
  2. modyfikacja wymaga posiadania wykorzystujących elektroencefalografię urządzeń Muse 2 lub Muse S,
  3. gadżety te mierzą nasz poziom koncentracji, a mod na tej podstawie determinuje siłę zaklęć w grze.

Wiele osób, w tym Gabe Newell, wierzy, że przyszłością branży jest interfejs neuronowy, pozwalający m.in. kierować postaciami w grach bezpośrednio za pomocą mózgu. Teraz gracze mogą sprawdzić samodzielnie takie rozwiązanie dzięki modyfikacji Real Virtual Magic do pecetowego The Elder Scrolls V: Skyrim VR. Projekt opracował moder o ksywce Cangar i możecie pobrać go z serwisu Nexus Mods. Według twórcy jest to pierwszy przypadek gry korzystającej z wirtualnej rzeczywistości ze sterowaniem tego typu.

Zabawa wymaga posiadania jednego z dwóch urządzeń – Muse 2 lub Muse S. Są to opaski wykorzystujące elektroencefalografię (EEG), czyli nieinwazyjną metodę diagnostyczną służącą do badania bioelektrycznej aktywności mózgu. Standardowo te gadżety opracowano do monitorowania snu oraz pomocy w medytacji. Mod Cangara wykorzystuje odczyty tych urzadzeń w Skyrim VR do rzucania zaklęć.

  1. Real Virtual Magic - strona moda w serwisie Nexus

Real Virtual Magic kompletnie zastępuje system magii. Możemy rzucać zaklęcia bez żadnych ograniczeń, ale ich siła zależy od naszej koncentracji, monitorowanej przez urządzenia Muse. O jej poziomie informuje nas specjalny pasek w interfejsie. Jeśli jest naładowany w 50%, czary zadają standardowe obrażenia. Poniżej i powyżej tej wartości siła zaklęć zostaje odpowiednio zmniejszona lub zwiększona.

Modyfikacja daje przedsmak tego, jak może wyglądać przyszłość gier. Nie jest to tania zabawa – Muse 2 kosztuje 269,99 euro (ok. 1258 złotych), a Muse S – 379,99 euro (1770 zł). Są to jednak urządzenia konsumenckie, dostępne dla zwykłego użytkownika, więc dla osób dysponujących odpowiednimi środkami jest to duża gratka.

Twórca Real Virtual Magic jest neurobiologiem prowadzącym na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie badania dotyczące wykorzystywania elektroencefalografii w wirtualnej rzeczywistości. Mod pozwala na wysyłanie do autora danych, które pomogą mu w pracy, ale jest to całkowicie dobrowolne. Wszystkie zapisy powstają na dysku twardym użytkownika i nie są automatycznie uploadowane gdziekolwiek indziej. Jest to również projekt open-source, więc każdy może przejrzeć jego kod i mieć pewność, że nie schowano tam niczego budzącego wątpliwości.

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 17 listopada 2017

Informacje o Grze
7.7

Gracze

7.4

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

35

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-11-16
13:43

stalkerrr Konsul

stalkerrr

Może ktoś powiedzieć na ile jest to faktycznie sterowanie mózgiem (myślami?), a na ile poprzez zewnętrzne bodźce?

Komentarz: stalkerrr
2021-11-16
13:52

AUTO6 Generał

AUTO6

Zaraz pojawią się urządzenia do badania czy jesteśmy odpowiednio skoncentrowani na reklamach - jeśli nie to nie zostaniemy dopuszczeni do treści, które powinny pojawić się po reklamach.

Komentarz: AUTO6
2021-11-16
16:53

TraXsoN Generał

TraXsoN
😂

Ja czekam aż będzie dodane do coda miernik poziomu zdenerwowania i na tej podstawie będą wyszukiwane serwery

Komentarz: TraXsoN
2021-11-16
17:09

zanonimizowany208826 Generał

Ludzie którzy całe życie spędzili bez ruchu ale świadomi mogli by by bez przeszkód grać. Z drugiej strony jak miały być te chipy podpinane pod mózg i człowiek mógłby sterować człowiekiem to już jest straszne.
Niedawno czytałem że jakaś metoda przywracania czucia po przerwaniu kręgu, w końcu przynosi efekty ale na razie jest to badane na myszach. Nim wprowadzą te ulepszenia do gier to chory człowiek może znów "zacznie chodzić" troszkę to dziwne.

Komentarz: zanonimizowany208826
2021-11-17
09:09

M0RDERCA Junior

😁

Czekam teraz na sterowanie wackiem jak jojstickiem może wtedy moje pogotowie sexualne wkręci się w granie. Na 100% będzie cisnąć.

Komentarz: M0RDERCA

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl