Skyrim sterowany mózgiem już działa
Wyszedł mod Real Virtual Magic do Skyrim VR. Projekt wykorzystuje urządzenia elektroencefalograficzne, aby mierzyć siłę koncentracji gracza, co wpływa na moc zaklęć.

- ukazał się ciekawy mod Real Virtual Magic do Skyrim VR,
- modyfikacja wymaga posiadania wykorzystujących elektroencefalografię urządzeń Muse 2 lub Muse S,
- gadżety te mierzą nasz poziom koncentracji, a mod na tej podstawie determinuje siłę zaklęć w grze.
Wiele osób, w tym Gabe Newell, wierzy, że przyszłością branży jest interfejs neuronowy, pozwalający m.in. kierować postaciami w grach bezpośrednio za pomocą mózgu. Teraz gracze mogą sprawdzić samodzielnie takie rozwiązanie dzięki modyfikacji Real Virtual Magic do pecetowego The Elder Scrolls V: Skyrim VR. Projekt opracował moder o ksywce Cangar i możecie pobrać go z serwisu Nexus Mods. Według twórcy jest to pierwszy przypadek gry korzystającej z wirtualnej rzeczywistości ze sterowaniem tego typu.
Zabawa wymaga posiadania jednego z dwóch urządzeń – Muse 2 lub Muse S. Są to opaski wykorzystujące elektroencefalografię (EEG), czyli nieinwazyjną metodę diagnostyczną służącą do badania bioelektrycznej aktywności mózgu. Standardowo te gadżety opracowano do monitorowania snu oraz pomocy w medytacji. Mod Cangara wykorzystuje odczyty tych urzadzeń w Skyrim VR do rzucania zaklęć.
Real Virtual Magic kompletnie zastępuje system magii. Możemy rzucać zaklęcia bez żadnych ograniczeń, ale ich siła zależy od naszej koncentracji, monitorowanej przez urządzenia Muse. O jej poziomie informuje nas specjalny pasek w interfejsie. Jeśli jest naładowany w 50%, czary zadają standardowe obrażenia. Poniżej i powyżej tej wartości siła zaklęć zostaje odpowiednio zmniejszona lub zwiększona.
Modyfikacja daje przedsmak tego, jak może wyglądać przyszłość gier. Nie jest to tania zabawa – Muse 2 kosztuje 269,99 euro (ok. 1258 złotych), a Muse S – 379,99 euro (1770 zł). Są to jednak urządzenia konsumenckie, dostępne dla zwykłego użytkownika, więc dla osób dysponujących odpowiednimi środkami jest to duża gratka.
Twórca Real Virtual Magic jest neurobiologiem prowadzącym na Uniwersytecie Technicznym w Berlinie badania dotyczące wykorzystywania elektroencefalografii w wirtualnej rzeczywistości. Mod pozwala na wysyłanie do autora danych, które pomogą mu w pracy, ale jest to całkowicie dobrowolne. Wszystkie zapisy powstają na dysku twardym użytkownika i nie są automatycznie uploadowane gdziekolwiek indziej. Jest to również projekt open-source, więc każdy może przejrzeć jego kod i mieć pewność, że nie schowano tam niczego budzącego wątpliwości.
Interesujesz się grą The Elder Scrolls V: Skyrim? Jeśli tak, to zaciekawić Cię mogą inne doniesienia w tym temacie:
- Legendarna zbroja dla konia dostępna za darmo w Skyrim Anniversary Edition
- Dziś premiera Skyrim: Anniversary Edition; gracze w większości zadowoleni
- Skyrim Anniversary Edition nawiąże do Morrowind i Oblivion w nowych przygodach

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
stalkerrr Konsul

Może ktoś powiedzieć na ile jest to faktycznie sterowanie mózgiem (myślami?), a na ile poprzez zewnętrzne bodźce?
AUTO6 Generał

Zaraz pojawią się urządzenia do badania czy jesteśmy odpowiednio skoncentrowani na reklamach - jeśli nie to nie zostaniemy dopuszczeni do treści, które powinny pojawić się po reklamach.
TraXsoN Generał

Ja czekam aż będzie dodane do coda miernik poziomu zdenerwowania i na tej podstawie będą wyszukiwane serwery
zanonimizowany208826 Generał
Ludzie którzy całe życie spędzili bez ruchu ale świadomi mogli by by bez przeszkód grać. Z drugiej strony jak miały być te chipy podpinane pod mózg i człowiek mógłby sterować człowiekiem to już jest straszne.
Niedawno czytałem że jakaś metoda przywracania czucia po przerwaniu kręgu, w końcu przynosi efekty ale na razie jest to badane na myszach. Nim wprowadzą te ulepszenia do gier to chory człowiek może znów "zacznie chodzić" troszkę to dziwne.
M0RDERCA Junior
Czekam teraz na sterowanie wackiem jak jojstickiem może wtedy moje pogotowie sexualne wkręci się w granie. Na 100% będzie cisnąć.