Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2021, 17:28

Nowe gameplaye z Sifu spodobają się miłośnikom sztuk walki

Do sieci trafiły nowe materiały prezentujące rozgrywkę w grze akcji Sifu. Tym razem twórcy skupili się na przybliżeniu mechaniki walki.

W SKRÓCIE:
  1. W sieci pojawiły się nowe gameplaye z Sifu, gry akcji nawiązującej do kina sztuk walki.
  2. W materiałach skupiono się głównie na pokazaniu różnych aspektów walki wręcz.

Premiera Sifu dopiero za dwa miesiące, ale deweloperzy ze studia Sloclap dokładają wszelkich starań, byśmy nie zapomnieli o ich nadchodzącej produkcji, nawiązującej do kina sztuk walki. Wczoraj do sieci trafiły gameplaye ukazujące nowe fragmenty rozgrywki. Tym razem skupiono się na pokazaniu walki wręcz, która w tej produkcji będzie bez wątpienia daniem głównym. Wcześniej ten aspekt Sifu mogliśmy zobaczyć na trailerach, teraz dostaliśmy do wglądu nieco więcej – kilkunastominutową demonstrację. Twórcy udostępnili fragment gry poszczególnym redakcjom, by te przyjrzały się Sifu z bliska. Pamiętajmy, że w materiałach nie widzimy finalnej wersji, poszczególne detale mogą jeszcze ulec zmianie.

Poniżej prezentujemy wybrane materiały przybliżające model walki w Sifu (pierwszy dłuższy bez komentarza, drugi krótszy z omówieniem):

Udostępniony fragment rozgrywki ma miejsce na poziomie nazwanym The Club, gdzie protagonista musi zmierzyć się z wrogami w nocnym klubie (czytaj: spuścić manto praktycznie każdemu napotkanemu oprychowi). W materiałach możemy zobaczyć, jak główny bohater porusza się w walce z wieloma przeciwnikami naraz, a także rozmaite rodzaje ciosów, kombinacji ataków, bloków oraz uników.

Cytując Mitchella Saltzmana z portalu IGN:

Walka w Sifu ma podobną strukturę co w grach z serii Batman: Arkham, Sleeping Dogs itp., ale już po paru chwilach, kiedy wyprowadzi się kilka celnych ciosów, kopnięć lub sparuje się ataki idealnie odmierzonym blokiem, można poczuć, że Sifu oferuje niesamowitą autentyczność kung-fu, która jest bezprecedensowa.

Walka w Sifu opisywana jest jako trudna; przeciwnicy nie zachowują się równie bezmyślnie jak w przypadku wielu gier oferujących model „jeden przeciw wielu”. Wrogowie atakują bez sygnalizowania zamiaru wyprowadzenia ciosu, gracz cały czas musi być gotowy. Zwłaszcza, że parowanie ataków musi być wykonanie w idealnym momencie, inaczej oberwiemy.

Oprócz tradycyjnych bloków z kontrą, istnieje opcja trzymania gardy, przez którą przeciwnicy przez jakiś czas nie będą mogli się przebić. Można również spróbować wyminąć cios, dając sobie okazję do kontrataku. Ostatnią opcją jest odskoczenie, które pozwala trzymać przeciwnika na dystans, ale nie daje nam żadnej ofensywnej przewagi. Warto dodać, że Sifu oferuje graczowi sporą swobodę w używaniu elementów otoczenia podczas pojedynków.

Z walką ściśle powiązany jest przedstawiony wcześniej system starzenia się. Przypomnijmy: po każdej śmierci bohater odradza się w tym samym miejscu, jednak postarzony o liczbę lat odpowiednią dla jego mnożnika zgonów. Sifu hołduje zasadzie, że siła jest w mądrości, a skoro mądrość przychodzi z wiekiem, to im więcej nasz bohater ma lat, tym silniejsze ciosy wyprowadza. Po każdym zgonie można też wydawać punkty umiejętności. Należy pamiętać jednak, że po przekroczeniu określonego wieku protagonista po prostu umrze ze starości, a z każdą dekadą jego pasek zdrowia nieco się zmniejszy.

Premiera Sifu zaplanowana jest na 8 lutego 2022 roku. Gra ukaże się na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz PlayStation 5.